Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شورای اقتصاد هنوز سهمی از درآمدهای قانون هدفمندی یارانه ها به بخش تولید اختصاص نداده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir "مجتبی خسروتاج"با بیان این مطلب افزود: برنامه ریزی برای صنوف تولیدی باید به شیوه ای متفاوت از قبل صورت گیرد، بر همین اساس، کارگروهی در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا بار دیگر در پتانسیل ها و ظرفیت های صنوف تولیدی تمرکز و بازنگری در آن داشته باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هنوز منابعی از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در فاز دوم به بخش تولید اختصاص داده نشده است، افزود: منتظر هستیم تا شورای اقتصاد بخشی از این منابع را به نفع تولید اختصاص دهد که تاکنون این کار صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: اگر شورای اقتصاد این منابع را برای تولید آزاد کند، به صنوف تولیدی نیز کمک خواهیم کرد، ولی در مجموع باید در چند بخش بر روی صنوف تولیدی، تمرکز صورت گیرد؛ که کارگروه مذکور، این کار را صورت خواهد داد.
به گفته خسروتاج، همه صنوف تولیدی که در حوزه صادرات فعال بوده و ظرفیت های حضور در بازارهای خارجی را دارند، شناسایی خواهند شد و بر این اساس، مزیت های رقابتی صنوف تولیدی برای حضو ردر بازار های جهانی، در تمامی استانها تفکیک خواهد شد؛ ضمن اینکه برخی خوشه های صادراتی متکی بر واحدهای کوچک است که ممکن است حلقه مفقوده داشته باشند، که باید شناسایی شوند.
وی اظهار داشت: ممکن است خوشه صادراتی در صنوف، حلقه بازاریابی و مالی مفقوده داشته باشند که با رجوع به این زنجیره، آن را کامل خواهیم کرد تا آماده حضور در بازارهای جهانی حاضر شوند، ضمن اینکه در بخش نیروی انسانی در بعد حرفه ای نیز، واحدهای صنفی تولیدی می توانند مورد نیاز بازار کار در کشورهای همسایه باشند.
خسروتاج خاطرنشان کرد: در کشورهای همسایه در بخش های مختلف اعم از ساختمانی، تعمیرات خودرو و تعمیرات تاسیسات، کمبود نیروی انسانی وجود دارد که تا به حال به این نگاه، به صنوف تولیدی نگریسته نشده بود، بنابراین تلاش داریم تا به نوعی با ایجاد کار و صدور نیروی انسانی برای انجام پروژه های خارج کشور، از ظرفیت صنوف تولیدی استفاده کنیم.

 

تاریخ: یکشنبه 22 تیر 1393