Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدير عامل بانک تجارت گفت: اينکه برخي مواقع گفته مي شود اعتبارات بانکي فقط به بخش صنعت داده شود مشکلي حل نمي شود چرا که اگر بخش بازرگاني که فروشنده توليدات صنعتي است حمايت نشود توليد فروش نمي رود و باز توليد کننده ضرر مي کند.

به گزارش خبرگزاري آريا ،محمد ابراهيم مقدم  درباره ميزان مطالبات معوق اين بانک ، گفت:  مطالبات معوق بانک تجارت حدود 64 هزار ميليارد ريال است.
مديرعامل بانک تجارت افزود: کميته اي در بانک تشکيل شده که صنعتگراني که مطالبات معوق به بانک دارند را دعوت و با آنها مذاکره مي کند و به توليدکننده اي که قصد توليد دارد کمک کرده و بدهي اش را تقسيط مي کنند اگر توليد کننده اي هم نخواهد توليد کند و مي خواهد بدهي خود را تقسيط کند باز به او هم کمک مي کنيم اما اگر بدهکاري نه بخواهد تقسيط کند نه توليد، پرونده اش را براي اجرا مي فرستيم.
وي گفت: اينکه برخي مواقع گفته مي شود اعتبارات بانکي فقط به بخش صنعت داده شود، مشکلي حل نمي شود چرا که اگر بخش بازرگاني که فروشنده توليدات صنعتي است حمايت نشود توليد فروش نمي رود يا اگر بخش خدمات که واسط بخش توليد و بازرگاني است را کمک نکنيم باز توليد کننده موفق نمي شود.
مقدم با تاکيد بر حمايت عادلانه منابع بانکي بين همه بخش‌هاي اقتصادي ، گفت: وقتي قيمت ارز سه برابر مي شود و قيمت دستمزد افزايش مي يابد هزينه تمام شده بخش توليد افزايش يافته و  به تورم دامن زده مي شود.
مديرعامل بانک تجارت با بيان اينکه سه سال قبل قيمت شمش براي توليد يک ماه فولاد يک برابر قيمت کارخانه اش بود اما الان 10 برابر قيمت کارخانه است، گفت: اگر تمام نقدينگي بانکها هم به اين سمت سوق پيدا کند جوابگو نيست.
وي با بيان اينکه در گذشته از يوزانس، فاينانس و ري فاينانس استفاده مي شد و فرصت براي توليد توسط توليد کننده وجود داشت ، بازگشت پول هم با واسطه ما به خارج انجام مي شد که اينها بر اثر تحريم قطع شد، گفت: ما حتي در پرداخت هزينه ها و دستمزد شعب خارج از کشور هم محدود هستيم.
مقدم گفت: وقتي به توليد کننده و بانک فشار مي آيد هر دو يکديگر را محکوم مي کنند که اين درست نيست و مشکلي را حل نمي کند از اين رو بايد با کمک يکديگر راهکاري براي برون رفت از رکود تورمي پيدا کرد.

تاریخ: دوشنبه 30 تیر 1393