Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل منطقه آزاد ارس مشوق‌های جدید صادراتی این سازمان را برای صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن خادم عرب باغی اظهار داشت: تمام بازرگانان و تولیدکنندگان منطقه ارس و کشور در صورتی‌که بتوانند در برابر واردات کالا از گمرک این منطقه، کالای تولیدی منطقه ارس و یا داخل کشور را صادرکنند، تا سقف 50درصد از معافیت عوارض دریافتی سهم سازمان منطقه آزاد ارس بهره مند می‌شوند.

وی افزود: برای بهره مندی از این معافیت واردکنندگان کالا باید ظرف شش ماه از انجام واردات کالا به منطقه یا داخل کشور، کالاهای تولید منطقه و داخل کشور را به همان ارزش صادرکنند که در این صورت عوارض دریافتی از محل سهمیه سازمان منطقه آزاد ارس به آنان مسترد یا در مقابل واردات جدید تهاتر انجام می‌پذیرد.

عرب باغی ادامه داد: این معافیت مشمول تمامی تولیدکنندگان و بازرگانان منطقه و کشور است و امتیاز بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه کالاهای تولیدی منطقه و کشور است و می تواند با پایین آوردن قیمت تمام شده کالا زمینه ساز رقابت کالای تولید داخل منطقه در بازارهای جهانی شود.

وی اظهار داشت: هدف این مشوق صادراتی که با تصویب شورایعالی مناطق آزاد کشور ابلاغ شده است تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل ارزانتر و توسعه خطوط تجاری در منطقه آزاد است.

عرب باغی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و تجار این منطقه در 3 ماهه اول سال جاری بالغ بر 66 میلیون دلار کالا از این منطقه به 14 کشور هدف صادرات انجام داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 144 درصد رشد داشته است.

وی افزود: تولید بیش از 10 هزار تن کالا در مدت مذکور در این منطقه در کنار صادرات مناسب کالاهای تولیدی داخل کشور و منطقه نشان دهند استعداد قابل توجه این منطقه در توسعه صادرات و استقرار صنایع با رویکرد تولید صادراتی و قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

 

 

1
تاریخ: دوشنبه 30 تیر 1393