Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یک مقام مسئول در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: هنوز دستور‌العمل اجرایی سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها تصویب نشده است.

یک مقام مسئول در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به سهم تولید در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر دستور‌العمل اجرایی سهم تولید در این قانون تهیه و تدوین شده و نیز پیشنهاداتی به ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای تصویب ارسال شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هنوز این دستور‌العمل به تصویب ستاد هدفمندی نرسیده و ما نیز در معاونت پیگیر تصویب آن هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هنوز برآورد میزان درآمدی از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت نگرفته است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا پایان مرداد ماه سال جاری بتوان برآورد دقیقی از وضعیت درآمد حامل‌های انرژی در هدفمندی یارانه‌ها داشت.

به گفته وی در پیشنهادات ارائه شده به ستاد هدفمندی برای بخش تولید قرار است، بخشی از سود یارانه به عنوان تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مد نظر در دستور‌العمل پرداخت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق دستور‌العمل تهیه شده بخش حمل و نقل، صنایع انرژی‌بر و پرمصرف و نیز بهبود خطوط تولید و ارتقاء تکنولوژی از جمله حوزه‌هایی هستند که در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها حمایت خواهند شد.

به گزارش فارس با وجود گذشت 3 ماه از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها که از اول اردیبهشت سال جاری شروع شده، هنوز خبری از سهم تولید و میزان دقیق اعتبار آن نیست.

در این راستا پیش از این وزیر اقتصاد از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان و وزیر صنعت اعتبار 3400 میلیارد تومانی را برای این بخش پیش بینی کرده بودند

 

1
تاریخ: یکشنبه 5 مرداد 1393