Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دولت برای خروج غیرتورمی از رکود چهار ماموریت ویژه به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود در حالی اعلام شده که در چند مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت مستقیم مسئول بهبود اوضاع شده است.

به صورت ویژه و مستقیم وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا فرایند صدور جواز در بخشهای مختلف این وزارتخانه را به منظور بهبود فضای کسب و کار و خروج از رکود کاهش دهد.

براین اساس قرار است مدت زمان صدور جواز تاسیس برای صنایع کوچک و متوسط به 10 روز کاهش یابد. مدت زمان صدور جواز تاسیس برای صنایع بزرگ هم باید به 30 روز کاهش یابد.

در حوزه معدن نیز باید مدت زمان موردنیاز برای صدور گواهی کشف و جواز اکتشاف به 10 روز کاهش یابد. در حوزه تجارت نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده مدت زمان صدور یا تمدید کارت بازرگانی را به 15 روز کاهش دهد.

همچنین از دیگر راهکارهای خروج غیرتورمی از رکود افزایش سرمایه صندوق های حمایتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است. در حال حاضر چهار صندوق ضمانت صادرات ایران، ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و توسعه صنایع دریایی در زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.

قابل انجام کردن ثبت سفارش کالاهای متعلق به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری در مرحله رسیدگی در گمرک از طریق سامانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر راهکارهای خروج غیرتورمی از رکود بوده که به صورت مستقیم مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

بازنگری فهرست، نوع، مقدار و میزان معافیت حقوق ورودی کالاهای مبادله مرزی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت کشور، ستاد مبارزه با کالا و ارز، وزارت امور اقتصادی و دارایی هم از دیگر مواردی است که در سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود مشاهده می شود.

1
تاریخ: یکشنبه 5 مرداد 1393