Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در سه ماهه نخست سال جاری میزان صادرات قطعی ایران بیش از 19 میلیون تن به ارزش هشت میلیارد دلار بوده است که در این بین در قاره اروپا ایتالیا بیشترین میزان دریافت صادرات ایران را داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بهار سال جاری 18 میلیون و 624 هزار تن کالا به کشورهای آسیایی صادر شده است که ارزش این صادرات برابر با هفت میلیارد و 507 میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش در قاره کهن بیشترین میزان صادرات به کشور چین با صادرات هفت میلیون و 361 هزار تن به ارزش دو میلیارد و 137 میلیون دلار بوده است که به این ترتیب صادرات ایران به چین بیش از 28 درصد از ارزش کل صادرات ایران به کشورهای آسیایی را در بر می‌گیرد.

همچنین در این مدت 594 هزار تن کالا به ارزش 390 میلیون دلار به قاره اروپا صادر شده که در این بین بیشترین میزان صادرات به کشور ایتالیا با حجم 144 هزار تن به ارزش 111 میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش صادرات به ایتالیا 28.5 درصد از صادرات ایران به کشورهای اروپایی در سه ماهه نخست سال جاری را در برمی گیرد.

صادرات ایران به قاره آفریقا نیز در این مدت 512 هزار تن به ارزش 158 میلیون دلار بوده است و کشور مصر بیشترین میزان دریافت کالاهای صادراتی از ایران را در این قاره با وزن 453 هزار تن به ارزش 109 میلیون دلار داشته است که به این ترتیب صادرات به این کشور بیش از 68 درصد از ارزش کل صادرات ایران به قاره آفریقا است.

براین اساس در بهار سال 93 بیش از دو هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون دلار نیز به قاره اقیانوسیه صادر شده است که دراین بین کشور استرالیا بیش از 91 درصد از صادرات ایران به این قاره را دریافت کرده است.

به این ترتیب در سه ماهه نخست سال جاری حدود دو هزار تن کالا به ارزش حدود شش میلیون دلار به استرالیا صادر شده است. کمترین میزان دریافت صادرات ایران نیز دراین مدت مربوط به قاره آمریکا بوده است که حدود دو هزار تن به ارزش شش میلیون دلار دراین مدت به این قاره صادر شده است و در بین کشورهای دریافت کننده کالاهای ایران کانادا بیشترین سهم را در این قاره با وزن هزار تن و ارزش یک میلیون دلار در اختیار دارد.

بنابراین کانادا بیش از 60 درصد از کالاهای ایرانی صادر شده به این قاره را در این مدت دریافت کرده است.

تاریخ: دوشنبه 6 مرداد 1393