Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش شاتا ؛ « قلي زاده » در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گلستان افزود: : این مبلغ برای بالا بردن توان رقابت پذیری شرکت های داخلی در نظر گرفته شده و امیدواریم هیات دولت به زودی آن را ابلاغ کند.

وي همچنين تصريح كرد: در بخش کالا به صادرات کالاهای با ارزش افزوده و فن آوری بالا جایزه 4 درصد ارزش صادراتی تعلق خواهد گرفت همچنين در بخش خدمات فنی و مهندسی نيز درصد6 جایزه در نظر گرفته شده است .

قلی زاده گفت : بررسی و انتخاب صادر کنندگان نمونه سال قبل کشور در کمیته های تخصصی انجام می شود و 29 مهر معرفی خواهند شد .

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به پیشنهاد 500 میلیارد ریال کمک دولت به توسعه زیرساختهای صادراتی کشور اشاره کردو گفت : بحث تسهیلات بانکی ، یارانه حمل ونقل و جوایز صادراتی در نخستین جلسه شورای عالی صادرات امسال مطرح شد که پس از بررسی در کمیته کارشناسی در جلسه بعدی شورای عالی صادرات درباره آن تصمیم گیری می شود.

قلی زاده درباره بازاریابی و عرضه توانمندی کشور در نمایشگاههای بین المللی گفت: دولت تا سال 1389 تسهیلاتی را در اختیار برگزار کنندگان شرکت های حاضر در نمایشگاه ها اختصاص می داد که این مبلغ از سال 89 به بعد حذف شد.

وي همچنين تصريح كرد: در حال حاضر برای حفظ و توسعه بازار و  برگزاری نمایشگاهها ، پرداخت یارانه اعزام هیئت های تجاری و آموزش بخش خصوصی در عرصه تجاری تا سقف 200 میلیارد تومان را به شورای عالی صادرات و معاون اول رئیس جمهور داده ايم كه دستور پرداخت را داده اند.

وی ابراز امیدواری کرد:معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور این بودجه را تامین و امسال این اعتبار را دراختیار سازمان توسعه تجارت ایران قرار دهد.

معاون کمک های فنی و تجاری سازمان توسعه تجارت ایران  در ادامه سخنان خود با اشاره به بازديد از گمرک مرزی اینچه برون افزود: خط آهن اینچه برون راهکاری در تسریع تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

وي با تاكيد بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین استان و قزاقستان افزود: ايران  سابقه دیرینه  در زمينه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایهدارد كه دراين بين گسترش روابط  استان گلستان با کشور قزاقستان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

قلي زاده در ادامه با اشاره به اتمام پروژه خط‌ آهن اینچه برون در مرز ایران تاکید کرد: لازمه تجارت موفق تسریع در رفت و آمد و همکاری در بخش ترانزیت است و استفاده از خط آهن، راهکاری در تسریع تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور محسوب می‌شود.

1
تاریخ: سه شنبه 14 مرداد 1393