Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نقدینگی واحدها امروزه در کشور به نقطه خطرناکی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا رحمانی دقایقی پیش در همایش هم‌اندیشی بررسی و انعکاس مشکلات بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و تجارت که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی برنامه‌هایی منظم در سفرهایی به استان‌های مختلف تمامی ابعاد مختلف این حوزه را مدنظر قرار می‌دهد و خراسان رضوی چهاردهمین استان در این سفرها به شمار می‌رود.

وی افزود: وزن نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی قابل توجه است و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از تعداد اعضای قابل‌توجهی برخوردار است که جمعی مطلوب به جهات مختلف در این راستا و رسیدگی به معضلات و مشکلات اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

رحمانی ادامه داد: با توجه به حضور پررنگ بخش خصوصی در خراسان رضوی، انتظاری که از دولت می‌رود توجه به بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص قانون بهبود فضای کسب و کار در دولت قبل، آیین‌نامه‌های آن نوشته نشد و دولت جدید در این زمینه اقدام خود را آغاز نموده است، گفت: انتظار ما از دولت سرعت‌بخشی بیشتر در این زمینه است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نقدینگی در تولید مانند آب به مزرعه است و متأسفانه نقدینگی واحدها امروزه در کشور به نقطه خطرناکی رسیده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: مشکلات در نقدینگی به دلیل عدم استراتژی‌ها و... است چرا که پس از گذشت پنج سال و نیم 150 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای حفظ وضع موجود مورد نیاز است، در حالی که در سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که تاکنون 10 درصد ریالی از صندوق توسعه نیز عملیاتی نشده است که تمامی این مسائل در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت کشور با فناوری و صادرات شکوفا می‌شود خاطرنشان کرد: کشورهای همجوار مانند روسیه با همه عظمت آن تنها با 14 همسایه هم‌مرز است اما ایران اسلامی دارای 15 همسایه بوده که خود نوعی مزیت به شمار می‌رود و باید امثال این مزیت‌ها مورد توجه در حوزه اقتصاد قرار گیرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع امام رضا(ع) دارای بازاری مطلوب است اما متأسفانه بازار سوغات در مشهد سرشار از تولیدات خارجی است که در این زمینه باید توجهات ویژه صورت گیرد تا از تولیدات خود این استان در بازار امام رضا علیه‌السلام استفاده شود.

1
تاریخ: چهارشنبه 15 مرداد 1393