Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از شروع اقدامات برای راه اندازی فروشگاه لباس اسلامی- ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین: در پنجمین جلسه شورای راهبردی مد و لباس که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حمید قبادی از شروع اقدامات این مجموعه برای راه‌اندازی فروشگاه لباس اسلامی- ایرانی خبر داد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با ابراز خرسندی از استقبال مردم نسبت به نمایشگاه حجاب و عفاف مصلی در ماه مبارک رمضان گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار به صورت مستقل برگزار شد و استقبال از آن بسیار خوب بود تا جایی که گزارش فروش بالایی به دست ما رسید و این باعث خرسندی بنیاد ملی مد و لباس است.

او در ادامه افزود: 95 موسسه مستقل با ارائه چادر و مانتوهای مورد تایید بنیاد در این نمایشگاه حضور داشتند که این ترکیب تنوع بالای عرضه را فراهم کرد.

قبادی از شروع واگذاری فروشگاه‌های مجتمع نور برای راه‌اندازی مرکز لباس اسلامی- ایرانی خبر داد و افزود: بزرگترین مرکز لباس‌های ایرانی اسلامی با گرایش و موضوعات مختلف نظیر: لباس شب، عروس، مردان، زنان، کودکان، اجتماع، مجلسی و ... در دست راه‌اندازی است تا الگوهای مناسب را در قالب چارچوب الگوهای اسلامی و ایرانی به مردم ارائه کند.

او افزود: در این مرکز خرید، محصول مد نظر ما است. به همین خاطر قصد داریم مرکز نور را به جایی تبدیل کنیم که توریست‌ها و مردم بتوانند لباس‌های فاخر ایرانی و اسلامی را ببینند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس از شروع فعالیت بنیاد در دو طبقه این مرکز تجاری خبر داد و بیان کرد: طی این مدت سعی کردیم که بین مد و لباس و عفاف و حجاب اسلامی تلفیق ایجاد کنیم زیرا من معتقدم که اگر لباس مناسب طراحی شود، ارائه الگو و نمونه جدید اتفاق می‌افتد لذا هر چه قدرت انتخاب مردم بالاتر رود در خوش پوشی جامعه موثرتر است.

قبادی درباره شرایط واگذاری فروشگاه به تولیدکنندگان گفت: برای واگذاری شرایط سختی مد نظر نیست، داشتن اهلیت و رعایت دستورالعمل‌ها از جمله شرایط مهم است زیرا فروشگاه‌های این مرکز خرید باید لباس‌هایی را عرضه کنند که دارای نشان شیما و مورد تایید بنیاد ملی مد ول لباس است.

او افزود: شرط مهم دیگر این است که هر فروشگاه باید برای هر فصل 30 طرح جدید ارائه کند البته این طرح جدید به مفهوم صرفا تغییر در پارچه نیست و باید ارائه الگوی جدیدی رخ دهد.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: من موافق لباس ارزان نیستم زیرا کیفیت جنس کاهش می‌یابد بلکه قیمت مناسب جنس خوب و باکیفیت تحویل مردم می‌دهد که مد نظر ما است.

قبادی بیان کرد: ما طی این سال‌ها سعی کردیم زمینه بروز و ظهور فعالان این عرصه را فراهم کنیم به همین خاطر ساماندهی مزون‌ها انجام شد. یعنی ادبیات جدید مد شروع شد و حساسیت روی برخی مناطق نظیر مزون کم شد و هویت بخشی به دست اندرکاران حوزه مد و لباس کشور ارائه شد. افزایش قدرت انتخاب مردم نیز از جمله دیگر فعالیت‌هاست که باید در تمام حوزه‌ها انجام شود.

او افزود: در مسیر مد و لباس به دنبال ارائه الگوهای جدید به مردم هستیم لذا سعی داریم که مزون‌ها را از شکل مرفه جامعه به تمام سطوح برسانیم.

در ادامه این جلسه کارشناسان و طراحان حاضر به ارائه پیشنهاداتی در راستای دکور، بازاریابی و تقسیم‌بندی بخش فرهنگ و اقتصاد این مرکز خرید پرداختند.

مرکز خرید نور واقع در خیابان ولیعصر- تقاطع خیابان طالقانی قرار دارد.

1
تاریخ: یکشنبه 19 مرداد 1393