Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام جزئیاتی از لایحه ۳۰ ماده‌ای خروج از رکود که دیشب رئیس جمهور به مجلس تقدیم کرد، از تصویب شرایط جدید معافیت مالیاتی تولیدکنندگان خبر داد.
محمدرضا نعمت زاده امروز در همایش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در تهران با اشاره به جزئیات مصوبات شب گذشته دولت برای خروج از رکود، گفت: روز گذشته دولت لایحه ارتقای توان مالی و پولی بانک‌ها و همچنین حمایت از صنایع رقابت پذیر را در ۳۰ ماده به مجلس ارایه کرد و از فردا با یک فوریت در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این سیاست‌ها در سه سطح در نظر گرفته شده که سطح اول لایحه مذکور بوده که به مجلس ارایه شده، سطح دوم ۲۰ ماده است که باید در دولت به تصویب رسد و تعدادی از آنها مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در هفته جاری مقدمات آن فراهم شده و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

وی در تشریح لایحه ارسالی دولت به مجلس گفت: محور اصلی این لایحه حمایت از تولید با تاکید بر تولید رقابت پذیر و ارزش افزوده بالا است، ضمن اینکه این لایحه صادرات را تقویت و جایگزین واردات خواهد کرد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، تقویت بنیه مالی بانک‌ها برای ارایه خدمات بهتر به بنگاه های تولیدی، تهاتر و تسویه بدهی های بخش خصوصی به دولت که برای آن دسته از واحدهایی که از دولت طلبکار هستند، از جمله موارد این لایحه است.

وی ادامه داد: حمایت از سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت تامین سرمایه مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی و تسهیل دریافت مالیات از واحدهای تولیدی از جمله دیگر مواردی است که در این لایحه دیده شده است.

نعمت زاده ادامه داد: دولت با طرح وزارت صنعت مبنی بر بخشودگی مالیاتی معادل آورده اشخاص ثالث در بنگاه ها موافقت کرده است به نحوی که براساس مصوبه دولت، معادل سودی که بانک‌ها برای این آورده منظور می‌کنند، بنگاه ها از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین دولت تمرکز زیادی بر روی برندسازی صورت داده است به نحوی که آن دسته از کالاهای معتبر خارجی که وارد ایران می‌شوند مکلف خواهند شد تا در ایران تولید داشته و از بخشودگی مالیاتی مشروط به این که ۳۰ درصد از محصول تولید خود در ایران را صادر کنند برخوردار خواهند شد.

تاریخ: سه شنبه 21 مرداد 1393