Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یک کارآفرین برتر کشور گفت: در حال حاضر رونق تولید تنها راهکاری است که می‌تواند به جلوگیری از رکود صنعت کمک کند.

دکتر احد خوش‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، بیان کرد: رونق تولید تنها با تخصیص منابع مالی امکان پذیر است.

 خوش‌رو با اشاره به اینکه اگر امکان اختصاص منابع مالی به تولید وجود ندارد حداقل اعتبارات مالیاتی و تعرفه واردات کنترل شود، بیان کرد: در حال حاضر تخصیص تسهیلات به بخش‌های تولیدی به سختی انجام می‌شود، آمار و ارقام بزرگ است اما متاسفانه در مرحله عمل کمکی دیده نمی‌شود.

وی در خصوص کمک‌های بانکی به بخش ‌تولید گفت: دولت می‌تواند یک تعامل بین بخش صنعت و بانک‌ها ایجاد که که هنوز این تعامل و آشتی صورت نگرفته است.

 خوش‌رو اظهار کرد: دولت علاوه بر ایجاد تعامل بانک‌ها و بخش تولید کشور می‌تواند اعتبارات مالی را به بخش تولید قرار دهد تا بیشتر فشار مالیاتی کشور بر دوش بخش تولید نباشد.

 وی خاطرنشان کرد: کنترل دقیق‌تر روی تعرفه‌های وارداتی می‌تواند به بخش ‌تولید کمک کند چرا که شرایط صنعت و تولید ما در حال حاضر یک شرایط غیر قابل مقایسه‌ با دیگر کشورهاست.

 یک کارآفرین برتر گفت: زمانی که نرخ تسهیلات بانکی در کشور ما برای بخش صنعت 10 تا 15 درصد است مسلما قیمت تمام شده محصولات بسیار گران می‌شود و حتی توانایی رقابت با بازارهای داخلی را در برخی محصولات ندارد چه برسد به بازارهای خارجی!

 این فعال بخش صنعت درباره اصلاح نظام بانکداری گفت: اگر این طرح تنها در حد حرف باشد هیچ کمکی به مشکلات بخش صنعت و تولید نخواهد کرد و تنها جو ناآرامی به وجود می‌آورد.

 وی بیان کرد: بزرگترین چالشی که بخش تولید با آن مواجه است عدم تمایل نظام بانکی یا آشتی با این بخش است و این درحالی است که بیشترین بار صنعت کشور به دوش بخش خصوصی است و بخش خصوصی برای ادامه حیات نیاز به کمک‌های مالی و معنوی نظام بانکی دارد.

 این کارآفرین برتر با بیان اینکه تعداد زیاد تعاونی‌های مالی و اعتباری کمکی به صنعت نمی‌کند، تصریح کرد: تعداد زیاد شعب و تعاونی‌های بانکی دردی از بخش تولید را دوا نمی‌کند و تنها سرمایه‌ها را در جهت منافع خود هزینه می‌کند.

 خوش‌رو عنوان کرد: اگر این اصلاح در نظام بانکی صورت گیرد سرمایه‌ها به سمت تولید سوق پیدا می‌کند و در غیر این صورت صنعت و تولید فقط به مشکلات خودش عادت کرده است.

تاریخ: سه شنبه 21 مرداد 1393