Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیر اتحادیه فرش ماشینی کاشان گفت: کارخانه های تولیدکننده فرش ماشینی این منطقه با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

حسین عدالتˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا،علت کاهش ظرفیت تولید فرش ماشینی را گرانی نخ، رکود بازار فروش و کمبود نقدینگی دانست.
وی شمار واحدهای صنعتی در زمینه تولید فرش ماشینی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را حدود 700 واحد ذکر کرد و افزود: این شرکتها با نیمی از ظرفیت تولیدی خود کار می کنند.
بگفته وی در واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از20 هزار نفر مشغول بکار هستند که برای جلوگیری از بیکاری، در دیگر نوبت های کاری از آنان بهره گیری می شود.
عدالت، از ملی شدن اتحادیه فرش ماشینی خبر داد و گفت: صنعت فرش ماشینی به عنوان یک شاخه از صنعت نساجی هم اکنون در جایگاه بالایی از نظر درآمد ناخالص ملی قرار گرفته است.
وی گفت: با توجه به نقش اقتصاد غیرنفتی در توسعه کشور، مسوولان و مدیران کشور باید در رده های بالاتر تعامل و همکاری بیشتری با این بخش از صنعت ملی برقرار کننده و این اتحادیه را به عنوان بستر تاثیرگذار در نظرگرفته و آن را به مثابه گذرگاهی برای ارتباط پایدار و اثربخش با این صنعت بدانند.
دبیر اتحادیه فرش ماشینی کاشان تاکید کرد: صنعت فرش ماشینی از جمله مهمترین صنایع با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که در صورت توجه بیشتر می تواند در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از جایگاه ارزنده ای در کشور برخوردار باشد.
عدالت همچنین از انتشار فصل نامه ˈفرش ماشینیˈ نیز خبر داد و یادآورشد: با توجه به حجم سرمایه گذاری زیادی که در زمینه فرش ماشینی انجام شده، جای این نشریه تخصصی خالی است.
وی افزود: مقدمات اولیه نشریه تخصصی فرش ماشینی برای صدور مجوز انتشار اخد شده است.
اتحادیه فرش ماشینی کاشان حدود 20 سال پیش تاسیس و دبیرخانه آن نیز با بیش از 200 سهامدار بهمن سال گذشته راه اندازی شد.
منطقه کاشان با دارا بودن بیش از 70 درصد از کارخانه های فرش ماشینی کشور به قطب این صنعت تبدیل شده است.

1
تاریخ: شنبه 25 مرداد 1393