Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
البرز آنلاین: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط خوبی به سر نمی برند، گفت: صندوق حمایت از توسعه مالی باید از این واحدها حمایت کند.
  

البرزآنلاین :  عزیز اکبریان ظهر دوشنبه در نوزدهمین کارگروه تولید شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی که در کرج برگزار شد، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط خوبی به سر نمی برند و باید از سوی صندوق توسعه ملی حمایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق حمایت از توسعه ملی برای مشکلات واحدهای تولیدی باید چاره اندیشی کند، افزود: برخی صنایع به علت مشکلات ناشی از رکود، تورم و کمبود نقدینگی برای ادامه تولید درمانده شده و نیازمند حمایت صندوق توسعه ملی هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مدیران برخی صنایع به دلیل مشکلات ناشی از کمبود اعتبار به عنوان مدیران بد حساب معرفی شده اند و اگر صندوق از آنها حمایت نکند به تولید ضربه وارد خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز نیز در این نشست با اشاره به بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود گفت: این بسته پیشنهادی دولت که طبق نظر کارشناسان و صاحبنظران ارائه شده، حرکتی ارزشمند است.

حسین طوسی افزود: بخش خصوصی استان البرز در تلاش است با ارائه راهکارهای تخصصی و کارشناسی، دولت را در جهت رفع نارسایی های این بسته پیشنهادی یاری دهد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه اشتغال کشور در خطر است، افزود: بیشتر اشتغال به خصوص اشتغال صنعتی در گروه بنگاههای کوچک و متوسط است، به همین لحاظ حمایت از این بنگاههای اقتصادی در کشور انجام شده است.

شاه کلید خروج غیرتورمی از رکود در گرو حفظ اشتغال و تولید در بنگاه های کوچک است

وی با اشاره به اینکه تنها 30 درصد ظرفیت صنایع و بنگاه های اقتصادی استان فعال است افزود:جای تاسف است که به دلیل تورم، کمبود نقدینگی و رکود حاکم از تمام ظرفیت های تولیدی در استان استفاده نمی شود.

طوسی گفت:شاه کلید خروج غیر تورمی از رکود در گرو حفظ اشتغال و تولید در بنگاه های کوچک است.

وی ادامه داد: کاهش تولیدات صنایع تا مرز 70 درصد ظرفیت، به معنای ضرر و زیان و خسارت جبران ناپذیر بر پیکره صنایع استان است.

تاریخ: دوشنبه 27 مرداد 1393