Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

تازه ترین اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که در سه ماهه نخست امسال تولید 28 قلم کالای مهم صنعتی و معدنی با رشد مواجه شد در حالی که تولید 13 قلم دیگر کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت الیاف اکریلیک با 123.3 درصد بیشترین رشد تولید را در سه ماهه نخست امسال در بین اقلام صنعتی و معدنی بدست آورده است. بعد از این محصول نیز وانت با 96.3 درصد و ال ای دی و ال سی دی با 79.5 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

ضمن اینکه انواع سواری ون و دودیفرانسیل، تجهیزات صنعتی، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، سموم دفع آفات نباتی، کامیون کشنده، روغن نباتی، دارو، کاغذ، فولاد خام، نئوپان، انواع پایپوش، کنسانتره زغال سنگ، پتروشیمی، لاستیک خودرو، فیبر، کاتد مس، ریخته گری (چدن و فولاد)، چرم، نخ پلی استر، DMT، فرش ماشینی، آلومینا، روغن موتور وصنعتی تصفیه اول و پودر شوینده نیز از دیگر اقلام صنعتی و معدنی بودند که در بهار 1393 تولید آنها افزایش یافت.

این در حالی است که بیشترین افت تولید در سه ماهه نخست سال جاری متوجه اتوبوس و مینی بوس به میزان 58.3 درصد بود. دوده با افت تولید 19.5 درصدی و محصولات فولادی با افت تولید 14.4 درصدی نیز در رده های دوم و سوم از این نظر قرار گرفتند.

الکتروموتور، کارتن، الیاف و تاپس پلی استر، سیمان، کولر آبی، سنگ آهن، شمش خالص آلومینیوم، LAB، نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی و آلومینیوم نیز اقلام دیگری بودند که با کاهش تولید روبرو شدند.

قرارگیری بخشی از تولیدات صنعت خودروسازی در صدر بیشترین رشد تولید و در عین حال قرارگیری بخش دیگری از تولیدات همین صنعت در قعر جدول افت تولید از نکات جالب رده بندی میزان تولید اقلام منتخب صنعتی و معدنی در سه ماهه ابتدایی امسال بوده است.

پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد تولید در بسیاری از شاخه های صنعتی کشور در بهار امسال خبر داده بود. محمدرضا نعمت زاده در عین حال وعده داده که رشد صنعت کشور تا سال 1396 به 12 درصد خواهد رسید. این در حالی است که بخش صنعت در سال 1391 با نرخ رشد منفی 10 درصدی مواجه شد و در سال گذشته نیز تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم این بود که بتواند نرخ منفی رشد صنعت را دستکم به صفر برساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ: شنبه 1 شهریور 1393