Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شبکه بانکی همکاری لازم را با بخش تولید برای رفع مشکلات ندارد، گفت: ایجاد اشتغال جدید پرهزینه است و باید اشتغال موجود حفظ شود.

سالار مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس- درباره خروج بخش تولید از رکود اظهار داشت: موضوع خروج از رکود یک فرایند طولانی است و علاوه بر برنامه و مدل به دو اصل مدنظر مقام معظم رهبری یعنی عزم ملی و مدیریت جهادی نیاز دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به عبارت دیگر در کنار برنامه خروج از رکود نیازمند کمک مردم و مسئولان مرتبط در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تولید مربوط به معوقات بانکی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است، اما متاسفانه سیستم بانکی همکاری و مدارای مورد انتظار را با بخش تولید ندارد.

وی اضافه کرد: مواردی را شاهدیم که معوقات چند صد میلیونی یک واحد تولیدی به دلیل عدم استمهال از سوی دولت به یک بدهی چند میلیاردی تبدیل شده و موجب ایجاد مشکلات عدیده و تعطیلی واحد تولیدی شده است.

این نماینده مجلس افزود: ایجاد اشتغال جدید پرهزینه است، بنابراین باید نهادهای مرتبط و مسئول به فکر حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی باشند.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل این بخش مربوط به قانون یا اجرا است، گفت: ایراد موجود در اجرای قانون است، برای نمونه طبق قانون سود سپرده ۲۲ درصد مشخص شده، اما بسیاری از بانکها این قانون را اجرا نکرده‌اند و سود سپرده آنها ۲۶ یا ۲۷ درصد است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه مشکل قانونی در این زمینه نداریم، افزود: در اجرا و نظارت یک مکانیسم منسجم و دقیق برای پایش نقش بانکها وجود ندارد.

1
تاریخ: یکشنبه 2 شهریور 1393