Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سرپرست مرکز ملی فرش ایران در نشست مدیران مجموعه نمایشگاهی دویچه مسه آلمان (دموتکس) از برنامه مرکز متبوع خود برای عرضه و نمایش فرش ایران در حالتی غیرتجاری و با رویکرد معرفی و تبلیغ فرهنگی و هنری در نمایشگاه دموتکس 2015 آلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه تولید و تجارت ایران ، حمید کارگر در این زمینه گفت: بر آنیم تا در نمایشگاه آتی به جای حضور پراکنده و صرفا تجاری شرکت های ایرانی، در غرفه ای وسیع و مناسب به ارایه فرش های موزه ای و فاخر ایرانی بپردازیم.

وی افزود: آشنا کردن بازدیدکنندگان دموتکس آلمان با تنوع فرش های ایرانی، سیر مراحل تولید دستبافته های ایرانی و نمایش جذابیت های بصری این هنر- صنعت مدنظر مرکز ملی فرش ایران است و مایلیم به جای تجارت محض، به معرفی توانمندی فرش ایران بپردازیم و معتقدیم این نوع حضور به جذابیت های دموتکس نیز خواهد افزود.

کارگر خواستار همراهی مدیران دویچه مسه با این ایده شد که مورد استقبال مدیران دموتکس قرار گرفت.

در این نشست همچنین ولفگانگ لنارز، رییس نمایشگاه های جهانی دویچه مسه با ابراز خرسندی از حضور در ایران و آشنایی با توانمندی های نمایشگاهی ایران گفت: بازدید از نمایشگاه فرش برای من بسیار جذاب بود. در این نمایشگاه دریافتم که تنوع فرش دستباف ایران بسیار فراتر از آن است که در نمایشگاه دموتکس آلمان می بینیم.

سوزان کلاپروث، مدیر نمایشگاه دموتکس آلمان نیز در این نشست ضمن تحسین زیبایی ها و تنوع موجود در فرش ایران و تعداد بالای غرفه های تخصصی فرش در یک نمایشگاه گفت: آماده هستیم تا برای نمایشی متفاوت از فرش ایران در دموتکس 2015 همراه مرکز ملی فرش ایران باشیم.

مارتین فولکرتز، مدیر نمایشگاه دموتکس شانگهای نیز گفت: هرگز تصور نمیکردم این تعداد غرفه در یک نمایشگاه تخصصی فقط به عرضه فرش دستباف بپردازند و از این نظر نمایشگاه فرش تهران بی همتاست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در نمایشگاه دموتکس شانگهای نیز تجربه حضورمتفاوت فرش ایران در آلمان تکرار شود.

در این نشست مقرر شد مرکز ملی فرش ایران و مدیران دموتکس تا پایان شهریورماه برنامه های عملیاتی خود را برای اجرای این ایده مبادله کنند.

1
تاریخ: چهارشنبه 5 شهریور 1393