Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئيس مركز توسعه فناوري و صنايع پيشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش نویس استراتژی صنایع پیشرفته و پیش نویس مصوبه تعريف، مصاديق و نحوه استقرار صنایع پیشرفته را تهيه كرديم كه اميدواريم بتواند گامي مثبت در جهت ارتقاي اين صنعت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن آقاكثيري گفت: براي رسيدن به جايگاه مطلوب توسعه فناوري و صنايع پيشرفته دركشور، توجه به اين صنعت بايد بيش از پيش مدنظر قرار گيرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعاليتها و اقداماتي كه اين مركز در  طول يكسال اخير انجام داده است به موضوع تعاملات دوجانبه با دستگاههاي مختلف مختلف در راستاي ارتقاء جايگاه بخش صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد و افزود: دراين زمينه تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان گسترش تعاملات و هم افزایی بخش تولید و تجارت با بخش پژوهشی کشور و کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان وهمچنين توافق نامه همکاری با همين معاونت با عنوان توانمندسازی استعدادهای برتر به انجام رسيده است.

رئيس مركز توسعه فناوري و صنايع پيشرفته در ادامه، بررسی درخواستهاي دريافت جواز تاسیس و پروانه بهره برداري بنگاه های صنایع پیشرفته را نيز از ديگر مواردي برشمرد كه توسط اين مركز صورت گرفته است .

به گفته وي؛ بررسی و ارزیابی تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تهیه و تصویب پیش نویس پروپزال برگزاری اولين سمينار و نمایشگاه تخصصي منطقه ای صنایع پیشرفته  نيز از فعاليتهايي ديگري بوده است كه در طول يكسال اخير توسط اين مركز انجام شده است.

آقا كثيري در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تشکیل کارگزاری ارزیابی صلاحیت شرکتها و مؤسسات دانش بنیان با نظارت اين مركز انجام مي شود تصريح كرد: تلاش شده تا   انطباق فرآیندهای ارزیابی بنگاه های صنایع پیشرفته با شرکتها و مؤسسات دانش بنیان به خوبي صورت بگيرد كه در اين راستا بررسی و ارزیابی تشخیص صلاحیت 28 شركت در مدت مذكور انجام شده است.

وي در ادامه با تاكيد بر اهميت صادرات و توسعه آن در بخش هاي مختلف يادآور شد: تشکیل کارگروه تخصصی توسعه صادرات محصولات زیست فناوری با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برگزاری 4 جلسه با حضور نمایندگان بخش خصوصی و سازمانهای مرتبط از فعاليتهايي بوده كه با نگاه به اين موضوع شكل گرفته است.

آقا گثيري همچنين تبادل ارتباطات و توسعه همکاریهاي ايران با ديگر كشورها را در اتقاي جايگاه كنوني بخش فناوري و صنايع پيشرفته كشور حائز اهميت خواند و گفت:  برگزاری نشست مرکز منطقه علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوسیه هند (IORA) با محوریت نوآوری، فناوری های پیشرفته، تحقیق و توسعه و تجاری سازی با حضور نمایندگان مرکز منطقه ای کشورهای حاشیه اقیانوسیه هند با اين هدف انجام شد.

وي در ادامه ديگر اقدامات اين مركز را در طول يكسال اخير مورد اشاره قرار داد و افزود: همکاری های فرابخشی و مشارکت فعال با سایر سازمانها، از جمله ستاد انرژی های نو معاونت علمی و فناوری در کارگروه های تخصصی، ستاد توسعه زیست فناوری و ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنين شورای علوم، تحقیقات و فناوری از آن جمله مي باشند

1
تاریخ: شنبه 8 شهریور 1393