Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از تولید کنندگان چادر مشکی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، گلناز نصرالهی در دیدار با رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: مطابق برآورد نیازهای صورت گرفته باید چهار یا پنج واحد تولیدی چادر مشکی در کشور ایجاد شود.

 وی با بیان اینکه برنامه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری هدایت صنایع نساجی به سمت کالاهای مورد نیاز کشور است گفت: این وزارتخانه از واحدهای رنگرزی، دوزندگی و تولید کنندگان چادر مشکی حمایت ویژه می‌کند.

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از بخش نساجی را یکی از اولویت‌های خاص صندوق توسعه ملی دانست و اضافه کرد: چهار یا پنج کارخانه تولید چادر مشکی با مساحتی بالغ بر ۱۵ میلیارد متر مربع در کشور باید ایجاد شود که لرستان ظرفیت استقرار یکی از این کارخانجات را در خود دارد.

 نصرالهی افزود: زمینه‌های رونق صنعت رنگرزی و دوزندگی نیز در لرستان وجود دارد که در صورت استقبال از این طرح‌ها حمایت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از این واحد‌ها حتمی است.

 وی با بیان اینکه سالانه ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار صادرات نساجی در کشور انجام می‌شود، گفت: این میزان صادرات در زمینه نساجی بسیار با ارزش و اهمیت است که امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه ریزی‌های صورت گرفته افزایش یابد.

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت کشور هم‌چنین گفت: تامین سرمایه درگردش در اولویت کاری بانک‎ها قرار گرفته است.

 نصرالهی در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی بروجرد، افزود: واحد دوزندگی خط نهایی نساجی به شمار آمده و کالاهای با دارای ارزش افزوده در این واحدها و کارخانجات تولید می‎شوند.

 وی اظهار کرد: فعالیت آنها موجب می‎شود تولیدات صنایع نساجی در مقایسه با تولیدات پارچه از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت کشور تصریح کرد: یکی از برنامه‎های توسعه صنعت نساجی در وزارتخانه، توسعه پوشاک است که علاوه بر تولید پوشاک مردانه بدنبال تولید پوشاک زنانه نیز هستیم.

 نصرالهی اضافه کرد: در بخش تولید پوشاک زنانه مقداری ضعیف هستیم که با اجرای این برنامه‎ها امیدواریم در بخش تولید پوشاک زنانه نیز رشد چشمگیری داشته باشیم.

وی گفت: تقویت بخش دوزندگی به سرمایه در گردش زیادی نیاز دارد و بانکها نیز باید در این خصوص توجه ویژه داشته باشند و نیاز سرمایه در گردش واحدهای دوزندگی را تامین کنند.

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت کشور به همراه معاون پارلمانی وزیر صنعت معدن و تجارت و برخی مسئولان استان لرستان و شهرستان بروجرد از واحدهای تولیدی پوشاک و کارخانه نساجی بروجرد بازدید کردند.

 

صادرات 900 میلیون تومانی نساجی در کشور

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع گفت: سالانه 800 تا 900 میلیون تومان نساجی از کشور صادر می‌شود.

 نصراللهی در نشست رییس کل بانک مرکزی با شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: در لرستان با توجه به ظرفیتی که وجود دارد باید به سمت صنایعی برویم که ارزش افزوده زیادی دارند.

 نصراللهی با اشاره به وضعیت بانکی و پرداخت تسهیلات اظهار کرد: برخی از همکاران ما در بانک‌ها با توجه به بدهی و طلبی که از تسهیلات‌گیرندگان دارند برخی مواقع ترجیح می‌دهند جواب منفی در پرداخت‌ها داشته باشند.

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع تاکید کرد: لازم است به همکاران بانکی اطمینان خاطر بدهیم تا آنها به کمک سرمایه‌گذاران آمده و موجب افزایش نقدینگی واحد‌های تولیدی شوند تا چرخه‌ی سرمایه در گردش آنها دوباره رونق بگیرد.

 این مقام مسوول خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش نساجی لرستان شد و گفت: این بخش با توجه به نرخ بالای بیکاری و وضعیت استان اشتغال خوبی دارد و می‌تواند ارزش افزوده مناسبی به همراه داشته باشد.

 نصراللهی از صادرات 800 تا 900 میلیونی نساجی در کشور خبر داد و گفت: علی‌رغم این صادرات در بسیاری از مواقع برخی از همکاران ما وقتی به بانک مراجعه می‌کنند و طرح‌های توسعه‌ای دارند که نیازمند تسهیلات است بانک‌ها می‌گویند باید طرح‌هایتان توجیه اقتصادی داشته باشد.

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع با بیان این‌که برای سه برابر شدن نرخ ارز باید تدبیر اساسی صورت گیرد، افزود: سرمایه‌گذاران باید از نرخ ارز و ثابت بودن آن اطمینان کامل داشته باشند.

1
تاریخ: شنبه 8 شهریور 1393