Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدعلی سیدابریشمی در مراسم بهره‌برداری از خط تولید دو کارخانه صنعتی که چهارشنبه‌شب در شهرک شکوهیه قم برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: متقارن شدن این هفته با دهه کرامت اتفاق مبارکی است که باید شاکر آن باشیم.

وی شهرک شکوهیه را برترین شهرک صنعتی استان قم دانست و اضافه کرد: کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی از وظایف قابل اهمیت دولت است. دولت برای شهرک شکوهیه ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد خواهد کرد اما وظیفه تامین خدمات این ایستگاه بردوش ما نیست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بازدید از شهرک‌های صنعتی را اقدامی موثر و مطلوب خواند و گفت: اگر این بازدیدها صورت گیرد صنعتگران مشکلات خود را به صورت مستقیم برای مسئولان بیان خواهند کرد.

سیدابریشمی با اشاره به وضعیت بحران کمبود آب در سطح کشور اظهار کرد: بخش اعظمی از آب‌های کشور در بخش صنایع مصرف می‌شود و دولت برای تامین این مصرف و ایجاد دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد زیرا رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت دارد.

وی فعالیت کارخانه‌های زرناب پارس و کویر پانل را مطلوب دانست و تصریح کرد: در دیواره‌ها و سقف واحدهای صنعتی باید از مواد سبکی همانند پانل استفاده شود که کاهش آلودگی‌های صوتی و مصرف انرژی از نتایج این اقدام خواهد بود.

سیدابریشمی با اشاره به فعالیت شش واحد صنعتی تولید پانل در سطح کشور ابراز کرد: واحد استان قم یکی از برترین واحدها در زمینه کیفیت و کمیت تولید پانل است. لایحه حمایت از تولید صنعتگران به تصویب رسیده است که امیدواریم با این امر اقدامات مناسبی در راستای همیاری این قشر داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از فعالیت 81 هزار واحد صنعتی کوچک در سطح کشور خبر داد و افزود: 14 هزار واحد صنعتی نیمه فعال شده‌اند و دولت برای استفاده از ظرفیت آن‌ها بودجه 10 هزار میلیارد تومانی اختصاص خواهد داد تا زمینه بازگشت 200 هزار نفر به واحد‌های صنعتی ایجاد شود.

وی مشکل اصلی کشور را نقدینگی دانست و متذکر شد: در سال‌های گذشته اشتیاق صنعتگران نسبت به سرمایه‌گذاری در عرصه صنعت کاهش یافته اما با توجه به تغییرات اقتصادی اخیر نگاه این افراد تغییر کرده است.

سیدابریشمی خاطرنشان کرد: مشکلات اصلی دولت یازدهم رکود و اشتغال است که تاکنون این دولت اقدامات مناسبی در راستای برطرف‌سازی این مشکلات داشته است. صنعتگران از توان خود برای همیاری دولت در عرصه‌های مختلف استفاده کنند.

 

1
تاریخ: شنبه 8 شهریور 1393