Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ۷ قلم محصولات تولیدی منتخب نساجی در این دفتر به طور مستمر پایش می شود
گلناز نصرالهی با اشاره به آمار تولید ۷ قلم کالای منتخب گفت:  در طول سه ماهه سال ۹۳  حدود ۴۰٫۶ هزار تن الیاف پلی استر ، ۵۷٫۹ هزار تن نخ پلی استر ، ۸٫۱ هزار تن الیاف اکریلیک ، ۸٫۶ هزار تن نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی ، ۱۹۴٫۴ هزار متر مربع فرش ، ۵۸۹٫۹ هزار فوت مربع چرم و ۱۹۵۰ هزار زوج کفش تولید شده است.

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: الیاف اکریلیک با ۱۲۳ درصد و الیاف پلی استر با -۶٫۹ به ترتیب از بیشترین رشد و بیشترین کاهش تولید در این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردارند.

وی در ادامه همچنین به آمارصادرات سه ماهه محصولات نساجی اشاره کرد و افزود : طی سه ماهه ابتدای سال ۹۳ حدود ۱۵هزار و ۶۰۸ تن مواد اولیه به ارزش ۴۸ میلیون دلار ، ۳ هزارو ۷۷۵ تن مواد واسطه به ارزش ۱۴ میلیون تن و ۲۴ هزار و ۵۶ تن مواد نهایی به ارزش ۱۹۴ میلیون دلار صادر شده است.

به گفته نصرالهی آمار صادرات این محصولات با احتساب فرش دستباف ۴۳ هزار و ۴۳۹ تن و به ارزش ۲۵۶ میلیون دلار بوده است. بر این اساس طی این مدت ۸۹ هزارو ۵۲۷ تن مواد اولیه ، واسطه و نهایی نساجی به ارزش ۲۵۸ میلیون دلار به کشوروارد شده است.

.

 

تاریخ: یکشنبه 9 شهریور 1393