Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته از 15 تا 18 شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته از 15 تا 18 شهریورماه سال جاری با مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

در این نمایشگاه 110 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترکیه، تایوان و چین؛ جدیدترین تولیدات و نوین ترین طراحی های خود را در سالن های 6-7- 9و8- 11 و 10- 25A و27 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران به نمایش می گذارند.

داوود کاشفی فر رئیس ستاد اجرائی ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته گفت: در این نمایشگاه انواع فرش های ماشینی ، صنایع و تجهیزات وابسته، واحد های تولید کنندگان نخ، انواع پارکت، واحد های طراحی فرش، دستگاه‌های خط تولید ، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه ، مواد اولیه و همچنین نوآوری در عرضه تولید و خدمات این حوزه از جمله : تولید فرش های ضدلک، ضد آب، ضد میکروب، انواع فرشهای باعرض بلند ، به نمایش گذاشته می شود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه، همچنین جدیدترین فرش های ماشینی طراحی و تولید شده در شرکت های داخلی مختلف با بهترین نقشه‌ها و ترکیب رنگ های متنوع با استفاده از بهترین ماشین‌آلات و مواد اولیه متنوع مانند الیاف اکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و ... با آخرین نوآوری‌ در معرض دید متخصصان و مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

کاشفی فر اضافه کرد: برگزاری نشست هم اندیشی روسای اتحادیه ها، برگزاری کارگاه آموزشی طراحی فرش ماشینی و حضور دو هیئت تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه های جانبی ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته خواهد بود.

وی به اهداف برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت ، یافتن بازارهای جدید صادراتی ، افزایش  صادرات ، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات صنعت فرش ماشینی ، موکت و کفپوش در جهان ، اشتغالزائی ، توجه مسئولان به این صنعت  و افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان ؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

کاشفی فر با بیان اینکه ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته در سیزده هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می شود ، گفت: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌ قبلی 15 درصد رشد داشته و شرکت‌های داخلی هم حضور پررنگ‌تری نسبت به قبل دارند.

ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته را شرکت توسعه اوراسیای نوید با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و نظارت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می کند.

صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تأثیرگذار در صنعت نساجی کشور است که طی سال‌های اخیر رشد و توسعه مناسبی داشته و در حال حاضر منطقه کاشان، آران و بیدگل با حدود هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل شده است.

صنعت فرش ماشینی حدود 50 درصد از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و حدود 350 میلیون دلار ارزآوری در سال گذشته به همراه داشته است که اشتغال‌زایی مناسبی را در کشور ایجاد کرده است.

ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور بالغ بر 120 میلیون متر مربع است و تولید سالیانه آن به 80 میلیون مترمربع می‌رسد که حدود 50 میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود.

به عبارت دیگر، مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود 2.3 متر مربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه تا مرز 100 میلیون متر مربع و صادرات 50 میلیون متر مربع دور از ذهن نیست.

ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته از 15 تا 18 شهریورماه هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

IMG02105240
تاریخ: چهارشنبه 12 شهریور 1393