Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
Banker - دکتر سرقینی معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با فعالین اقتصادی استان آذربایجان شرقی در جلسه ای که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ترتیب یافته بود شرکت کرد.

به گزارش بنکر (Banker)،  پرویز کلینی نائب رئیس اتاق تبریز در سخنانی به مشکلات صنعت از زبان وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: متأسفانه 50 درصد واحدهای تولیدی در کشور تعطیل هستند و واحدهای تولیدی باقی مانده با ظرفیت کمی مشغول فعالیت اند. وی تولید و چرخهای صنعت را حلال مشکل رکود اقتصادی و تورم دانسته و افزود در سالهای اخیر بسیاری از وعده های مسئولین عملی و اجرایی نشده و کمکهای وعده داده شده به صنعت عملاً مسکوت مانده است.
کلینی با اشاره به کشورهایی که دچار رکود و تورم شده اند را تزریق منابع های مالی به بخش تولید و صنعت ذکر کرده و گفت:بانکها در این شرایط کمک شایانی میتوانند انجام دهند. وی اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید بتواند گره های پیش پای صنعتگران و تولید کنندگان را باز کند.
در ادامه جلسه شریف زاده نایب رئیس اتاق اصناف، علیزاده از طرف صاحبان معادن و برزگر رئیس انجمن انبوه سازان کشوری مسکن در سخنانی به بیان مشکلات صفوف خود پرداختند.
دکتر سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در صحبتهای خود با اظهار اینکه خبرهای خوشی در حوزۀ تولید و صنعت هست افزود: خوشبختانه امسال وضعیت تولید، صنعت و صادرات روزبه روز روند مثبتی داشته است. وی با بیان اینکه کشور در گذشته ضربه های بسیاری از نبود شفاف سازی در قوانین و عملکردها خورده است، افزود: در دولت یازدهم گامهای اساسی برای بهبود این فضا برداشته شده است. وی با اشاره به رتبه کسب و کار در دولت یازدهم با 10 پله صعود به ردۀ 150 جهانی رسیده است گفت: پیش بینی می کنیم با اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید این رقم به ردۀ یکصد جهانی برسد و در این راستا هر آنچه موجب مانع توسعه صنایع و معادن شود لغو خواهد شد.
گفتنی است در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تبریز از چهار واحد صنعتی و طرح توسعه ای بهره برداری گردید.

1
تاریخ: پنجشنبه 13 شهریور 1393