Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی کوچک در کشور است، گفت: ۴۲ درصد اشتغال و ۲۴ درصد سرمایه گذاری کشور در حوزه صنایع کوچک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید محمد علی ابریشمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب و کار استان همدان، اظهار کرد: صنایع کوچک در کشور 92 درصد کل صنعت را تشکیل داده و 42 درصد اشتغال و 24 درصد سرمایه گذاری کشور در حوزه صنایع کوچک است.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک می‌تواند موتور محرکه‌ای برای توسعه کشور باشند، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها به دنبال احیاء و فعال کردن واحدهای راکد هستیم تا واحدهایی را که با کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند به ظرفیت تعیین شده برسند.

ابریشمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر گرفتاری‌های متعدد مشکلات فراوانی را برای صنعت کشور ایجاد کرد، گفت: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات واحدهای صنایع کوچک است که انتظار این واحدها از دولت و بانک مرکزی حمایت مالی است.

وی واردات بی رویه را از جمله مشکلات دیگر برای واحدهای صنعتی کوچک دانست و گفت: لایحه حمایت از صنعت و تولید توسط دولت تقدیم مجلس شده و انتظار می‌رود تا نمایندگان با بررسی دقیق این لایحه عنایت ویژه‌ای به مشکلات بخش صنعت داشته باشند.

ابریشمی یکی از مشکلات صنعتگران را قانون بهره وری کشاورزی اعلام کرد و گفت: در این قانون واگذاری زمین به صورت اجاره‌ای دیده شده و این درحالی است که سرمایه گذاران انتظار دارند در محلی سرمایه‌گذاری کنند که زمین متعلق به خودشان باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد: سهمی که واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کنند باید برای فعالیت‌های زیربنایی شهرک‌ها هزینه شود.

وی درباره مرکز خدمات کسب و کار نیز اظهار کرد: این مرکز ایجاد شده تا کارآفرینان خدمات خود را عرضه کرده و انتظار داریم به نحو بهینه از خدمات این مرکز استفاده شود.

ابریشمی با اشاره به اینکه این مرکز در همدان بازار مرکز علمی، تحقیقی و تخصصی را ایجاد کرده است، گفت: به دنبال درآمدزایی از این مرکز نبوده و تا یک سال هزینه‌های آن از شرکت‌ها گرفته نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه مرکز خدمات کسب و کار باید خدمات مناسبی را به صنعتگران ارائه دهد، گفت: انتظار داریم نتایج این مرکز توسط صنعتگران و تولید کنندگان دیده شود.

ابریشمی با بیان اینکه دنیا به دنبال مدل جدید برای حل مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: در این مدل به دو بخش صنایع بزرگ و صنایع کوچک و متوسط توجه شده است.

تاریخ: چهارشنبه 19 شهریور 1393