Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نرخ رشد مثبت اقتصادي پايدار و خروج از رکود با توسعه شرکت هاي دانش بنيان امکان پذير است و دولت يازدهم براي حذف رشد منفي اقتصادي بايد به اين موارد بيشتر توجه کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،مسلم خاني کارشناس ارشد بازار کار در مصاحبه با راديو اقتصاد با بيان اينکه هنوز نرخ رشد اقتصادي کشور منفي است و نشان مي دهد شاخص هاي بازار کار روند منفي دارد، گفت :
ميزان مطلق بيکاران در حال افزايش است و تا پايان سال 1394 بيش از 50 درصد بيکاران را فارغ التحصيلان دانشگاهي تشکيل خواهند داد.
وي گفت : در کنار توسعه کسب و کارهاي کوچک در ساختار خوشه هاي صنعتي همگن مانند صنعت کفش تبريز مي توانيم با توسعه اقتصاد دانش بنيان به جنگ بيکاري برويم.
خاني گفت : نرخ رشد اقتصادي کشور در سال 1391 و 1392 منفي بوده است و دولت بيان مي کند که امسال به رشد مثبت اقتصادي مي رسيم اما هنوز آمار رسمي اعلام نشده است.
خاني با بيان اينکه صنايع کوچک 91 درصد از صنايع کشور را شامل مي شود و 41 درصد از اشتغال صنعتي در حوزه صنايع کوچک ايجاد شده است ، گفت : اين حوزه ظرفيت هاي خوبي براي توسعه کسب و کار دارد اما بايد در ساختاري زنجيره اي باشد و برندسازي هم بکند.

تاریخ: چهارشنبه 19 شهریور 1393