Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران درمراسم افتتاح مركز خدمات كسب و كار و شهرك فن آوري استان همدان گفت: دريافت هشت درصدي ماليات بر ارزش افزوده فشار زيادي به صنايع كوچك و واحدهاي توليدي مستقر درشهرك ها ونواحي صنعتي وارد مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج،سيد محمد علي سيد ابريشمي در اين مراسم با بيان اينكه انتظار مي رود شهرداري ها درصد قابل توجهي از سهم خود از ماليات دريافتي از واحدهاي مستقر در شهرکهاي صنعتي را براي امور و فعاليت هاي زيربنايي و نگهداري واحدها اختصاص دهند، اظهار داشت: درحال حاضر 92 درصد صنايع كشور را صنايع كوچك تشكيل داده، كه 42 درصد اشتغال را در كشور به وجود آورده است و همچنين 24درصد سرمايه گذاري كشور را شامل مي شود.
وي يکي از مشکلات صنايع کوچک را کمبود نقدينگي عنوان کرد و ابراز داشت: مسأله کمبود نقدينگي در سال هاي اخير واحدهاي توليدي و صنايع را دچار مشکل کرده است وبانك مركزي بايد در جهت رفع اين مشكل تمهيداتي در نظر بگيرد.
دكتر سيد ابريشمي در اين مورد ادامه داد: واردات بي رويه کالا در سال هاي اخير و کمبود نقدينگي بازار رقابت را براي واحد هاي توليدي و صنايع کوچك کشور با بازارهاي خارجي سخت کرده است.
دكتر سيد ابريشمي از نمايندگان مجلس خواست تا توجه ويژه اي به اين بخش داشته باشند،افزود: لايحه اي اخيرا در راستاي حمايت از صنايع کوچک و توليد کنندگان به مجلس تقديم شده است که اميدواريم نمايندگان آن را به تصويب برسانند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه واحدهاي صنعتي كه با سرمايه و امکانات محدودي ايجاد مي شوند نياز به کمک و پشتيباني هاي فکري، فني، بازاريابي و توسعه اي دارند، خاطر نشان كرد: اين رسالت و وظيفه به شهرک هاي فناوري و مراکز خدمات کسب و کار سپرده شده است.
معاون وزير صنعت و معدن با تاكيد براينكه بايد در اين مراکز ازافراد متخصص، خبره و دانشگاهي كه دانش خود را در اختيار واحدهاي کوچک صنعتي قرار مي دهند، به کار گرفته شود،افزود: با اين تفکر، بينش و نگرش اقدام به توسعه شهرکهاي فناوري و مراکز فناوري و خدمات کسب و کار در تمام نقاط کشور کرديم.
دكترسيد ابريشمي تصريح كرد: در صورتي که به مراکز فناوري و خدمات کسب و کار به عنوان ساختمان نگاه نشود و به عنوان مرکز علمي، تحقيقي و کاربردي با بهره گيري از کارآفرينان به منظور استفاده بهينه از نظرات و ايده هاي آنان، نگريسته شود واحدهاي صنعتي کوچک ،مي توانند رشد بيشتري داشته باشند.
لازم به ذكر است دراين مراسم دكتر نيكبخت استاندار همدان، دكتر كارخانه اي، دكتر آريايي نژاد نمايندگان مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي، مهندس يزداني معاون پشتيباني و منابع انساني وزارت صنعت، معدن و تجارت و ساير مقامات كشوري و استاني حضور داشتند.
همچنين مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران طي سفري به استان كرمانشاه از شهرك صنعتي سنقر و واحدهاي صنعتي دوسيب لبن، بهار روب و تصفيه خانه اين شهرك بازديد كرد.
گفتني است؛ در اين سفر يك روزه در نشستي با مسئولان شهر سنقر و صنعتگران اين شهرستان، مسائل و مشكلات واحدهاي صنعتي مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم نيزدر جهت رفع اين مشكلات اتخاذ شد.
همچنين در اين نشست مقرر شد مسائلي كه خارج از حيطه اختيارات سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران قراردارد نظير مشكلات بانكي به نهادهاي ذي ربط مانند بانك ها انتقال داده شده و سازمان نيز اين مسائل را پي گيري كند. درخصوص رفع مشكلات مرتبط با سازمان نيز همكاري هاي لازم از طريق شركت هاي استاني انجام خواهد گرفت.

 

تاریخ: شنبه 22 شهریور 1393