Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

‌معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از محل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و با هدف حمایت از صنایع کوچک که مشکل نقدینگی دارند و فعالیتشان به تایید دستگاه‌های ذیربط رسیده باشد، تسهیلات پرداخت می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سید محمدعلی سید ابریشمی، رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در بازدید از شهرک صنعتی سنقر و کلیایی و تعدادی از واحدهای فعال این شهرستان، اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جزو تعهدات شرکت است و از نیازهای شهرک صنعتی سنقر که انشعاب گاز و تلفن است مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 علیرضا ایزدی، فرماندار سنقرو کلیایی نیز با بیان اینکه این شهرستان در حوزه کشاورزی در بحث تولید محصولات گندم و آفتابگردان برند شناخته شده ای است، گفت: از مجموع 135 هزار هکتار اراضی کشاورزی فقط 20 هزار هکتار آن آبی است که از محدودیت های این بخش به شمار می رود.

 وی افزود: علاوه بر بحث گردشگری که از برنامه های بلند مدت شهرستان در حوزه اشتغال است، پتانسیل مناسبی در حوزه صنعت و کارگاه‌های کوچک تولیدی وجود دارد که با حل مشکلات تولید کنندگان شهرستان بویژه شهرک صنعتی، می توانیم گام‌های موثر و محکمی در حوزه صنعت و اشتغال پایدار و رشد سرانه خانوارها برداریم.

رضا رحیمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز وجود نیروهای فنی، وجود معادن به خصوص سنگ آهن و توانمندی‌های دیگر این شهرستان در حوزه صنعت فرش دست بافت را از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در راستای اشتغالزایی برشمرد.

وی گفت: از تعداد 33 واحد صنعتی در شهرک صنعتی سنقر 19 واحد آن فعال و 14 واحد دیگر غیرفعال هستند.

 محمد ابراهیم محبی، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی هم بدهکاری و پرداخت اقساط واحدهای تولیدی به بانک های عامل را از مشکلات عمده صنایع کوچک در این شهرستان برشمرد و گفت: با تسهیلات سرمایه در گردش و سایر مشوق ها و حمایتهایی که نیاز است در قانون دیده شود می توانیم شاهد رونق صنایع نیمه فعال باشیم.

 وی افزود: ارزیابی مشکلات واحد های صنعتی غیر فعال و رفع مشکلات آنها بایستی در دستور کار قرار گیرد.

 شاپور قنبری، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه نیز از اخذ مجوز توسعه شهرک صنعتی سنقر و کلیایی تا میزان 20 هکتار دیگر خبرداد و گفت تا کنون 12 هکتار زمین مورد نیاز آن خریداری شده و هشت هکتار دیگر در اسرع وقت خریداری خواهد شد.

 به گفته وی در حال حاضر مساحت شهرک صنعتی 40 هکتار است که 28 هکتار آن به فاز عملیاتی رسیده که 14 هکتار آن اراضی صنعتی است.

1
تاریخ: شنبه 22 شهریور 1393