Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون گفت: طرح‌های دانش بنیان و مناطق محروم بدون نوبت در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرند.
به گزارش ایسنا مهدی حسین‌نژاد، اظهار کرد: در راستای حمایت از تعاونگران و طرح‌های تعاونی سقف صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق از 5 میلیارد تومان به 7 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این تصمیم در هفته تعاون اتخاذ شد.

وی درباره طرح‌های در اولویت صدور ضمانت‌نامه، گفت: طبعا اولویت ما با طرح‌های دانش بنیان است و مزیتی که دارد این است که بدون نوبت در اولویت رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد ولی در کنار شرکتهای دانش بنیان طرح‌های دیگر را هم مورد حمایت قرار می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون افزود: طرح‌های دانش بنیان با طرح‌های دیگر یک تفاوت مهم دارد و این است که در مورد طرح‌های دانش بنیان و مناطق محروم تا 80 درصد وام و تسهیلات دریافتی را ضمانت می‌کنیم ولی در مورد طرح‌های دیگر این رقم تا سقف 70 درصد است.
حسین نژاد در ادامه با تاکید بر مزیتهای صندوق‌های ضمانت اظهار کرد: مهمترین دلیل ایجاد صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری در دنیا، کاهش ریسک و ایجاد پوششی برای انواع خطرات پیش روی سرمایه‌گذاران، تولید کنندگان و صنایع کوچک و متوسط است و این صندوق‌ها نقش نیروی محرکه در اقتصاد را برای رسیدن به رشد و سرمایه‌گذاری برعهده دارند.
وی تضمین تسهیلات و انجام تعهدات را موجب کاهش دغدغه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان دانست و آن را در برون رفت کشور از بحران‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر خواند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته دولت از حامیان اصلی تشکیل صندوق‌های ضمانت است زیرا اهمیت مقوله بیکاری و آثار و تبعات اقتصادی اجتماعی آن باعث شده تا سیاست‌های اشتغال و حمایت از کسب و کار، در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه در کانون توجه برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد.

به گفته وی امنیت شغلی و کسب درآمد در سایه امنیت سرمایه‌گذاری به وجود می‌آید و از این نظر صندوق‌های ضمانت می‌توانند به دولتها در ایجاد ثبات اقتصادی و بهبود شاخص‌های اشتغال و توسعه کمک کنند.
1
تاریخ: یکشنبه 23 شهریور 1393