Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اتاق اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در چهل و چهارمین جلسه کمیته مالیاتی اتاق اصفهان اظهار کرد: اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن می‌توانند با هماهنگی مسایل و مشکلات تولید و تجارت کشور را همراه با راهکارهای اجرائی به مسئولین منتقل کنند. 

وی با اشاره به  تغییر مکرر قانون نظام صنفی کشور در طول 30 سال اخیر گفت: اصناف با همدلی  و هماهنگی توانسته‌اند که  قانون نظام صنفی را با چند تغییر به قانون اتاق اصناف تغییر داده  و مقررات سخت و دشوار و آسان سازند.

نایب رئیس اتاق اصفهان خواستار توجه جدی مسئولین به بخش تولید و صنعت کشور شد و تصریح کرد: صنعت با بهره بانکی 28 درصد نمی‌تواند کار کند، کاهش نرخ بیمه تامین اجتماعی و بهره بانکی و مالیات می‌تواند تولید کشور را تقویت کند.

وی با اشاره به وضعیت زندگی کارگران و وجود مشکلات متعدد آنان بیان کرد: به دلیل بروز مسایل متعدد برای واحدهای تولیدی ،کارفرماها نمی‌توانند حمایت ویژه‌ای از کارگران خود داشته باشند.

سهل آبادی بالا بودن هزینه‌های تولیدی برای واحدهای کوچک صنعتی را قابل توجه دانست و افزود: واحدهای بزرگ به دلیل تنوع فعالیت با جابه‌جایی کردن منابع خود می‌توانند به مدیریت بنگاه خود برای مدتی ادامه دهند ولی واحدهای کوچک با یک شوک قیمتی در مواد اولیه و هزینه‌ها مجبور به تعطیلی است.

مسئول کمیته مالیاتی اتاق اصفهان نیز در این جلسه گفت: برای جذب سرمایه‌های داخلی و به کار گیری آن در تولید نیاز است مشوق‌های به‌ویژه در بخش مالیاتی اختصاص ایجاد شود.

محمدرضا رجالی سرمایه را هوشمند توصیف کرد و افزود: سرمایه‌گذار در حوزه‌های سرمایه‌گذاری می‌کند که شرایط طبیعی برای آینده در نظر داشته باشد که باید از ظرفیت خیریه‌ها و اختصاص اختیارات قانونی به آنان در موضوع اشتغال‌زایی استفاده شود.

1
تاریخ: دوشنبه 24 شهریور 1393