Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدير کل دفتر نساجي و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدامات اين وزارتخانه در زمينه حمايت از واحدهاي توليد کننده پارچه مرغوب و الياف طبيعي از وظايف ذاتي ما و جزو اولويتهاي سرمايه گذاري است.
به گزارش خبرگزاري موج، گلناز نصرالهي افزود: در بحث ساماندهي مد و لباس خيلي از ارگانها دخيلند و براي وزارتخانه ما نيز تعريف هاي خاصي شده است.
وي افزود: حمايت از کارخانجات توليد پارچه با الياف طبيعي و توليد پارچه چادر مشکي و حمايت از طراحاني که روي مدهاي ايراني و اسلامي کار مي کنند و برقراري ارتباط بين طراحان و کارخانجات توليدي از جمله اقداماتي است که دفتر ما انجام مي دهد.
نصرالهي با تاکيد بر لزوم حمايت از صنعت نساجي کشورگفت : در مقاطع مختلف حمايتهاي خاص کرده ايم و حمايتها يما شامل حمايتهاي تعرفه اي و تامين سرمايه در گردش و پيگيري مشکلات تک تک اين واحدها بوده است.
وي در زمينه ساماندهي مد و لباس ايراني گفت: در طراحي مد و لباس الان انجمن طراحان ايجاد شده و با واحدهاي توليدي ما در طراحي پارچه و طراحي مانتوها ارتباط دارند و همکاري مي کنند وتلاش كرديم کارخانجات را به استفاده از اين طراحان تشويق مي کنيم.
به گفته وي الان بسياري از کارخانجات از وجود طراحان در طراحي پارچه و نيز واحدهاي دوزندگي استفاده مي کنند و رقابتي که در صنعت نساجي هست خود کارخانجات را راغب کرده که از طراحان براي بالا بردن کيفيت استفاده کنند.
نصرالهي تصريح کرد: در بحث مد و لباس عمده بحث به دوزندگي ها برمي گردد و جزو اولويتهاي وزارتخانه نيز هست. در سال گذشته مصوبه اي از دولت گرفتيم که بسياري از دوزندگي ها در که محدوده شهرهاي بزرگ و فاقد پروانه صنعتي هستند ساماندهي شوند و مجوزهاي صنعتي بگيرند.
وي ادامه داد: اين کارخانجات مجوزهاي صنفي داشتند و به دليل اينکه اغلب اينها در حاشيه 120 کيلومتري تهران بودند نمي توانستيم به اينها مجوزهاي صنعتي بدهيم اما سال گذشته دولت مجوزي داد که ظرف يکسال کليه واحدهاي دوزندگي جزو صنايع پاک محسوب شوند و به وزارتخانه ازطريق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اجازه داده شد که بررسي کنند و مجوزهاي صنعتي اين بنگاهها را صادر کنند.
نصرالهي يادآور شد: اين واحدها سالها منتظر بودند که جزو صنايع پاک به حساب بيايند و در شعاع 120 کيلومتري فعاليت کنند.
وي اظهار کرد: اين مصوبه مي تواند در ارتباط اين واحدها با وزارتخانه و برخورداري از خدمات مفيد باشد ضمن اينکه مي توانند با مراکز مد که اغلب در مرکز شهرهاست در ارتباط باشند و ارتباطاتشان با اتحاديه ها و تشکلها نيز بيشتر شود ودر جريان رقابتهاي صنعت نساجي قرارمي گيرند.

 

تاریخ: سه شنبه 25 شهریور 1393