Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ


نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور روز سه شنبه در آیینی با حضور وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان اشتهارد استان البرز گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، در این آیین که استاندار اردبیل ، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حضور داشتند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرزاعلام شد: این شهرک درزمینی به مساحت 32 هزار متر مربع و با
زیربنای 12 هزارو 170 متر مربع با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ایلاکوثر برای آموزش مربیان صنعت پوشاک کشور ساخته شده است.
' اسماعیل عزیزی' گفت: زمین این شهرک از سوی خانواده مرحوم 'محمد اشتهاردی '
از خیرین شهرستان اشتهارد به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اهدا شده است.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این شهرک ، سالانه یکهزار نفر از سراسر کشور در زمینه صنعت پوشاک در دوره های چهارماهه آموزش می بینند.
عزیزی افزود: این شهرک دارای 13 کارگاه آموزشی، آشپزخانه صنعتی و خوابگاه مجهز است.
وی ، آشنا کردن هنرجویان با ماشین های صنعتی تولید پوشاک ، طراحی رایانه ای پوشاک و سیستم های آموزشی مربوط به این بخش را از عمده فعالیت های شهرک آموزشی و تولید صنعت پوشاک در اشتهارد نام برد.
همچنین 'سهیلا کلاهی' کارآفرین نمونه کشور و مدیرعامل شرکت ایلاکوثر گفت: تمام افرادی که در این شهرک آموزش های مهارتی را فرا می گیرند در طول دوره آموزش از امکانات رفاهی رایگان بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: این دوره ها برای زنان و مردان برگزار می شود و افرادی که آموزش فرا می گیرند پس از بازگشت به زادگاه خود از امکانات مناسب برای آموزش دیگران بهره خواهند برد.
کلاهی گفت : آموزش ها در شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور مطابق با 10 استاندارد جهان ارایه می شود.
وی اظهار کرد: شرکت ایلاکوثر 50 میلیارد ریال برای تجهیز این شهرک هزینه کرده است.
این کارآفرین نمونه کشور افزود: این طرح ، حرکتی منسجم با مشارکت بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشورمحسوب می شود.
شهرستان اشتهارد در 70 کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

1
تاریخ: شنبه 29 شهریور 1393