Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

به گزارش «اقتصاد نیوز» صبح امروز در برگزاری نشست هیات نمایندگان اتاق ایران شور و هیجان انتخاباتی در فضای هیات نمایندگان دیده می‌شد.

امروز قرار است نایب رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران به جای شافعی که پیش از این به ریاست رسید، انتخاب شود و زمزمه‌های حضور یک عضو دولتی بر صندلی نایب‌رئیسی اتاق ایران به چشم می‌خورد.

در این جلسه پس از آنکه غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران سخنرانی خود را به اتمام رساند، از اعضا برای برگزاری انتخابات رای‌گیری کرده و قریب به اتفاق هیات نمایندگان موافق به برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات و انتخاب نایب رئیس بودند. پس از آن رئیس اتاق ایران، انتخاب ناظران و منشی انتخابات را به شور گذاشته و شریفی و رنجبر با اکثریت آرا به عنوان ناظران انتخابات و فاطمه مقیمی به عنوان منشی انتخاب شد.

فاطمه مقیمی در حالی به عنوان منشی انتخاب شد که بیشتر اعضای مجمع فعالان توسعه نظیر مسعود دانشمند، احمد پورفلاح و محمدرضا بهرامن و همچنین مهدی راسخ فریاد مقیمی، مقیمی سر دادند تا وی را به عنوان ناظر انتخاب کنند.

در نهایت غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران شریفی و رنجبر را به عنوان ناظران به شور گذاشت.

در نهایت کاندیدها اعلام آمادگی کردند و در ابتدا محسن چمن‌آرا داوطلب به شرکت در انتخابات نایب رئیسی اتاق ایران شد.

پس از وی نیز مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران و عضو دولتی حاضر در پارلمان بخش خصوصی کاندیدا شد.

شافعی که نیز گویا پیش از این منتظر کاندیدا شدن مجیدرضا حریری بود، نام وی را جزو کاندیداها اعلام کرد که پس از گذشت حدود هشت دقیقه مجیدرضا حریری اعلام کرد که کاندیدا نیست و انصراف داد. هنوز انتخابات به اتمام نرسیده و کاندیدای نهایی اعلام نشده است.

از حاشیه‌های جلسه امروز این بود که اعضای مجمع فعالان توسعه و وابستگان به موتلفه‌های سنتی نظیر احمد پورفلاح، محمدرضا بهرامن، مهدی راسخ و فاطمه مقیمی تماماً اطراف مسعود کرباسیان نشسته و صراحتاً از وی اعلام حمایت کردند.

در این جلسه، مسعود کرباسیان و محسن چمن‌آرا ایراد سخنرانی کرده و هرکدام پیش از برگزاری انتخابات محورها و برنامه‌های خود را اعلام کردند.

در حال حاضر انتخابات در حال برگزاری است و هر کدام از اعضا به جلوی میز هیات رئیسه رفته و رای‌های خود را در گلدان‌ها می‌اندازند.

در این میان منشی هیات‌رئیسه اتاق ایران به شوخی به اعضای هیات نمایندگان گفت نفری یک رای را در گلدان‌ها بیندازید نه 20 رای.

در حال حاضر بیش از دو سوم اعضا رای‌های خود را در گلدان انداخته و به ترتیب برای خوردن بستنی از سالن اصلی هیات‌ نمایندگان خارج می‌شوند.

منشی هیات‌رئیسه اتاق ایران اعلام کرد که جلسه همچنان ادامه دارد و از اعضای هیات نمایندگان دعوت کرد که بر روی صندلی‌های خود جای بگیرند.

در حالی که هنوز تمامی اعضا رای خود را در گلدان نینداخته‌اند، ناظران و منشی برگزاری انتخابات در حال شمارش آرا هستند.

*اعتراض یکی از کاندیداها
محسن چمن‌آرا یکی از نامزدان انتخابات نایب رئیسی اتاق ایران که به بیرون از سالن جلسه آمده نسبت به موضوعی اعتراض کرده و مدعی شده که کارمند گمرک هم به عنوان عضو اتاق ایران رای داده است.

چمن‌آرا وقتی مشاهده کرد که کارمند گمرک با مهدی راسخ در حال صحبت کردن است، عنوان کرد که کارمند گمرک به داخل سالن آمده و رای داده است. البته این موضوع از سوی کارمند گمرک و مهدی راسخ رد شد. در همین زمینه یک نفر از اعضای هیات نمایندگان نیز حرف‌های محسن چمن‌آرا را تایید کرد و با او در این اعتراض سهیم شد.

در حاشیه برگزاری انتخابات امروز هیات نمایندگان بعضی از اعضا در بیرون از جلسه اعتراض کردند که در جلسه تقلب انجام گرفته است. یکی از اعضا با صدای بلند فریاد می‌زد که در اتاق ایران به دلیل همجواری با لانه جاسوسی تقلب بسیار انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز فرآیند اخذ آرا به اتمام رسیده است و ناظران و منشی انتخابات در حال شمارش آرا هستند.

اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و منشی و ناظران در حال شمارش آرا هستند و در این شرایط به گفت برخی از اعضای اتاق ایران، فاطمه مقیمی، منشی انتخابات نتایج را از طریق تلفن و پیامک به برخی از اعضای هیات نمایندگان اعلام کرده است.

به گفته برخی از نمایندگان اتاق ایران پیش از طریق رسمی، از طریق پیامک اعلام شده که مسعود کرباسیان نائب رئیس اتاق ایران شد.

طبق این پیامک مسعود کرباسیان 169 رای و محسن چمن‌آرا 115 رای کسب کرده است.

توضیحات کارمند گمرک درباره رای دادنش
بعد از اعتراض محسن چمن‌ارا به یکی از کارمندان گمرک مبنی بر اینکه تعرفه جداگانه رای انداخته است، این کارمند گمرک به اقتصادنیوز توضیح داد: جمشید عدالتیان، عضو اتاق ایران در حال سیگار کشیدن بود و تعرفه خود را به من داد که به جای وی به صندوق بیندازم و به من تعرفه جداگانه نداده‌اند.


اعلام نتایج نهایی
در نهایت غلام‌حسین شافعی به عنوان رئیس اتاق ایران اعلام کرد: 289 نفر در جلسه حضور داشتند که از این تعداد مجموعا 288 رای اخذ شده و از این تعداد چهار رای سفیده بوده و مسعود کرباسیان با کسب 169 رای نایب رئیس شد. همچنین محسن چمن‌آرا نیز  115 رای اخذ کرد.

تاریخ: یکشنبه 30 شهریور 1393