Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نماینده دهلران در مجلس گفت: رکود پدیده‌ای فراگیر است و ما نباید از استانداردهایی استفاده کنیم که عموماً سوپرمارکتی است و باید صنعت به جای بنگاه معیار خروج از رکود برای ما باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی  پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با اشاره به اینکه خروج از رکود و سیاست‌گذاری برای آن مقوله‌ای پیچیده است، اظهار داشت: دوره‌های رونق و رکود پدیده‌های ذاتی اقتصاد است و دولتمردانی در قبال آن موفق هستند که درک درستی از شرایط داشته باشند.

وی با هشدار نسبت به تکرار وضعیت اقتصاد در چند سال گذشته به علت فقدان درک درست از شرایط اقتصادی کشور افزود: رکود پدیده‌ای فراگیر است و ما نباید از استانداردهایی استفاده کنیم که عموماً سوپرمارکتی است، به عنوان مثال باید صنعت به جای بنگاه معیار خروج از رکود برای ما باشد.

احمدی با تأکید بر لزوم توجه به شرایط متفاوت در استان‌ها برای خروج کشور از رکود خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مصادیق خروج از رکود در استان ایلام راه‌اندازی کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت دهلران و ده‌ها پروژه دیگر است.

احمدی با استناد به اظهار نظر دو تن از اقتصاددانان مشهور دنیا بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات جهانی در زمینه خروج از رکود تأکید کرد و ادامه داد: مشاور سابق اوباما می‌گوید بهره‌گیری از سیاست‌های پولی و مالی مناسب در شرایطی که خانوارها اعتماد خود را بازیابند مهم است.

وی ادامه داد: این کارشناس اقتصادی می‌گوید همه سردرگمی‌ها و آشفتگی‌های اقتصادی از نقص قوانین نیست بلکه به دلیل جهالت محض در سیاست‌های پولی است.

احمدی این نکته را تهدیدی برای اقتصادی کشور خواند و خاطرنشان کرد: اقتصاد ما معادل پول در گردش مازاد دارد و شاهد کاهش شاخص‌های بورس است، همچنین در اقتصاد ما بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد:‌آموزش و پرورش پایه اقتصاد و تولید علمی کشور است و چیزی حدود 10 درصد بودجه ملی ما باید بر 20 هزار میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش تزریق می‌شود اما خروجی آن مسکوت شدن بحث آموزش و سردرگمی مردم برای تعطیلی پنجشنبه‌ها و افت آموزشی کشور است.

نماینده دهلران زلزله اخیر در دهلران که 700 پس‌لرزه در پی داشت را بی‌سابقه‌ترین زلزله کشور خواند و گفت: دولت فقط به اعزام یک وزیر اکتفا کرد در حالی که در موارد دیگر معاون رئیس‌جمهور و یا بالاتر به مناطق اعزام می‌شود، آیا مردم ایلام همان مردمی نیستند که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم دفاع قرار داشتند؟

 

 

1
تاریخ: دوشنبه 31 شهریور 1393