Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

بخش خصوصی استقلال کافی برای تصمیم‌گیری ندارد و نیازمند حلقه ارتباطی با دولت در هیات رییسه است که کرباسیان به عنوان عضو جدید در این بخش می‌تواند کانال این ارتباط باشد.

 محمد مهدی رییس‌زاده - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: انتخاب کرباسیان توسط هیات نمایندگان اتاق به عنوان نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران نشان می‌دهد بخش خصوصی هنوز نیازمند این است برای رسیدن به خواسته‌هایش از بخش دولتی استفاده کند و استقلال لازم را ندارد.

 وی گفت: کرباسیان که در حال حاضر رییس گمرک است و می‌تواند صدای فعالان این بخش که عمدتا در کار واردات و صادرات هستند را به گوش مقامات دولتی برساند. البته ارتباط مستقیم سازمانی کرباسیان با وزیر اقتصاد کانال مناسبی است که مشکلات و مسائل بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای بخش خصوصی بهتر شنیده و حل شود.

 رییس زاده اظهار کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که اعضای هیات رییسه باید در تمام جلسات اتاق بازرگانی شرکت کنند و وقت زیادی برای مسائل اتاق بازرگانی بگذارند و امیدواریم که مسئولیت‌های گمرکی کرباسیان مانع حضور فعال وی در اتاق بازرگانی نشود.

 عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: البته نعمت‌زاده نشان داده که در برخورد با بخش خصوصی همیشه منعطف عمل کرده است و با وجود این که رییس شورای عالی نظارت اتاق بازرگانی نیز هست هیچ وقت نظر خاصی را اعمال نکرده و فقط 20 نماینده‌ای که طبق قانون حق وزیر است را انتخاب کرده است.

 وی گفت: وجود یک عضو از نمایندگان دولتی در هیات رییسه در همه ادوار مرسوم بوده و به عنوان حلقه رابط بین اتاق بازرگانی و دولت صدای بخش خصوصی را به گوشی دولتیان رسانده است. بارزترین نمونه آن خسروتاج است که مدت زیادی نایب‌ رییس اتاق بازرگانی بود.

1
تاریخ: چهارشنبه 2 مهر 1393