Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
در پیشنهادی که به دولت ارائه دادیم متوسط نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی ۶۰۰ میلیون تومان در سال است و در صورتی که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که در لایحه حمایت از تولید مطرح شده است به این واحد‌ها پرداخت شود مجداد واحدها احیاء شوند.
به گزارش ایلنا محمد علی سید ابریشمی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای صنایع کوچک در حال حاضر غیرفعال هستند، گفت: از مجموع ۸۱ هزار واحد صنعتی در کشور ۱۴ هزار واحد متوقف شدند که ۷۰ درصد از این واحد‌ها بین سالهای ۸۱ تا ۹۲ غیر فعال شده‌اند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: براساس گزارشی که به دولت ارائه شد، پیش بینی شده است امکان اینکه ۴۰ در صد از این واحد‌های غیر فعال طی امسال و سال آینده فعال شود، وجود دارد و همچنین باید واحدهایی که کمتر از ظرفیت کار می‌کنند و صرفه اقتصادی ندارند با تزریق نقدینگی مجددا فعال شوند.

سید ابریشمی خاطر نشان کرد: در پیشنهادی که به دولت ارائه دادیم متوسط نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی ۶۰۰ میلیون تومان در سال است و در صورتی که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات که در لایحه حمایت از تولید مطرح شده است به این واحد‌ها پرداخت شودمجداد واحد ها احیاء می شوند.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس این تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.
تاریخ: شنبه 5 مهر 1393