Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رضا رحمانی به خبرنگار تراز اظهار داشت: در سال های گذشته بارها شاهد واردات کالاهایی بودیم که مشابه داخلی آنها در کشور وجود داشت.
وی افزود:‌در چند سال گذشته واردات چنین کالاهایی نه تنها منجر به خروج ارز از کشور شد بلکه در مقابل تولید را نیز به ورطه نابودی کشاند.
وی تاکید کرد: دولت یازدهم باید از شرایط گذشته درس بگیرد و از واردات کالایی که در داخل تولید می شوند به شدت جلوگیری کند زیرا این کار در حقیقت خیانت به تولید و صنعت کشور است و نتیجه ای جز وابستگی اقتصادی به دنبال ندارد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای اقتصاد مقاومتی نسبت به تقویت تولید داخلی و بی نیازی از واردات تاکیدات فراوان داشته اند اما متاسفانه تاکنون در این زمینه موفق نبوده و دولت نتوانسته به طور کامل این مساله را اجرایی کند.
وی تصریح کرد:‌ برای دستیابی به پیشرفت و رونق اقتصادی دولت و تمام ارگان ها و سازمان ها باید از بخش های تولید و صنعت حمایت کنند و این مساله می تواند منجر به تقویت و توسعه تولید ملی شود.
وی گفت:‌ برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی دولت باید از تولید کنندگان حمایت کند و تسهیلات لازم برای نوسازی تجیهزات را در اختیار تولید کنندگان و صنعتگران قرار دهد.
رحمانی خاطر نشان کرد:‌ دولت باید اجرای کامل اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد زیرا این مدل اقتصادی می تواند هزینه های تولید را کاهش داده و در نهایت وابستگی به سایر کشورها برای واردات را از بین ببرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با استفاده از اقتصاد مقاومتی و حمایت های دولتی می توان به تولید و صنعت جان دوباره بخشید.

1
تاریخ: سه شنبه 8 مهر 1393