Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ردیف بودجه مستقل برای جوایز صادراتی در بودجه سال 94 کل کشور در نظر گرفته می شود، گفت: صادرات غیرنفتی نیاز به حمایت دارد.
به گزارش  مهر، ولی‌الله افخمی‌راد گفت: دولت با ارائه بسته خروج از رکود، پیشنهاداتی را برای تقویت میزان تقاضا ارائه کرده است که به تبع آن عرضه کالا تقویت شود و میزان تولید افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تقویت تقاضای داخلی ممکن است باعث افزایش میزان رکود شود اما اگر در بخش خارجی تقاضا افزایش یابد و تولیدکنندگان بدانند که برای کالاهای آنها خریدار خارجی وجود دارد، صادرات گسترش خواهد یافت و ضمن اینکه ارز بیشتری نصیب کشور می‌شود، از تورم نیز جلوگیری خواهد شد.

افخمی‌راد با اشاره به بسته خروج از رکود دولت گفت: بخش عمده نسخه‌ای که برای خروج از رکود پیچیده شده بر صادرات غیرنفتی استوار است و در این مسیر نقش سازمان توسعه تجارت به عنوان حامی صادرات، بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یکی از ابزارهای سازمان توسعه تجارت برای توسعه صادرات غیر نفتی را برگزاری مراسم‌هایی همچون بزرگداشت روز ملی صادرات دانست و گفت: تشویق صادرکنندگان برتر کشور علاوه بر اینکه باعث ارتقاء جایگاه صادرکنندگان می شود، انگیزه لازم را به آنان در مسیر خدمت به کشور می‌دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر مصوبه شورای عالی صادرات برای حمایت از صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا و «های‌تک» گفت: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده، مشوق‌های صادراتی در ردیف بودجه مستقل به مجلس ارایه شود.

وی با اشاره به نشست اخیر خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی برای رفع موانع و مشکلات صادراتی، اظهار داشت: مسئولان کشور برای افزایش میزان صادرات غیر نفتی و ارتقاء جایگاه ایران در این حوزه بسیج شده‌اند.
1
تاریخ: چهارشنبه 9 مهر 1393