Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران از تسهيل امور صنعتگران در شهرک ها ونواحي صنعتي خبرداد وگفت: در اين زمينه با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود از سرمايه گذاران حمايت خواهيم کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد محمدعلي سيدابريشمي در نشستي با صنعتگران و کارآفرينان شهرک صنعتي لارستان، تامين زيرساخت هاي مورد نياز براي استقرار واحدهاي صنعتي در شهرک هاي صنعتي را از مهم‌ترين رسالت هاي اين سازمان اعلام کرد و گفت: با تکميل زيرساخت‌ها و امکانات زيربنايي در شهرک هاي صنعتي و راه اندازي واحدهاي صنعتي، شاهد رشد اشتغال و توسعه صنعتي خواهيم بود.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران در ادامه با اشاره به اينکه برخي از دستگاه هاي اجرايي به علت محدوديت هاي اعتباري نتواسته‌اند به تعهدات خود در تامين زيرساخت هاي مورد نياز تا ورودي شهرک هاي صنعتي، عمل کنند، گفت: با برگزاري جلسات مختلف با وزارتخانه‌ها ودستگاه هاي مرتبط، پيگير رفع مشکلات موجود در شهرک هاي ونواحي صنعتي هستيم.
وي مشکل تامين آب را يکي از مسائل پيش روي شهرک هاي صنعتي برشمرد و خاطرنشان کرد: در اين زمينه جلساتي با وزارت نيرو برگزار شده و وزير نيرو نيز در جهت رفع اين مشکل قول مساعد داده است.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران افزود: به تازگي وزير نيرو مجوز کف شکني چاه هاي آبي که در شهرک هاي صنعتي با مشکل خشکي يا افت شديد آب رو به رو بوده‌اند را صادرکرده است که اين مجوز در تامين پايدار آب شهرک هاي صنعتي بسيار موثر خواهد بود.
دکتر سيد ابريشمي همچنين با اشاره به اينکه هم اکنون ۲۶۶ شهرک صنعتي در کشور فاقد شبکه مخابرات است، از برگزاري جلسه‌اي با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر داد وگفت: به منظور حل مشکلات زيرساخت هاي ارتباطي در شهرک‌ها ونواحي صنعتي مقررشد پس از بررسي ضعف‌ها و مشکلات موجود در استان‌ها توسط شرکت شهرک هاي صنعتي و مخابرات استاني نسبت به رفع اين مشکلات اقدامات لازم صورت گيرد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين اظهار اميدواري کرد درآينده نزديک مشکل آنتن دهي موبايل، پهناي باند اينترنت و ساير کمبودهاي مخابراتي در شهرک هاي صنعتي برطرف شود.
دکتر سيد ابريشمي درادامه از برگزاري نشست مقدماتي با بانک صنعت ومعدن به منظور راه اندازي بانک صنايع کوچک خبرداد وگفت: اميدواريم با راه اندازي اين بانک که جزو اساسنامه بانک صنعت ومعدن است، کمک مناسبي به صنايع کوچک به ويژه شهرستان‌ها ومناطق محروم شود.
وي با اشاره به موقعيت لارستان و نگاه ويژه به توسعه و تکميل زيرساخت‌ها در شهرک هاي صنعتي اين منطقه نسبت به ايجاد جاده مناسب با کمک ساير دستگاه هاي اجرايي در اين شهرک صنعتي، قول مساعد داد.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران درادامه با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتي لارستان از مذاکرات انجام شده با نماينده مردم لار، گراش و خنج در مجلس شوراي اسلامي و مسؤولان اين شهرستان براي رفع مشکلات موجود در شهرک هاي صنعتي خبرداد.
گفتني است؛ دکتر ابريشمي طي سفر به استان فارس ضمن بازديد از امکانات زير بنايي دو شهرک صنعتي لارستان وجهرم از فرايند توليد تعدادي از واحدهاي صنعتي اين دو شهرک صنعتي ديدن کردند.
همچنين معاون وزير صنعت، معدن وتجارت در نشست مشترک با صنعتگران مستقر در شهرک صنعتي لارستان حضور يافت و از نزديک درجريان مشکلات واحدهاي توليدي قرارگرفت.
در اين جلسه که باحضور نماينده مردم گراش، لار و خنج در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار لارستان، مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي فارس و جمعي از مسؤولان شهرستان برگزار شد، ضمن بررسي ظرفيت‌ها و فرصت هاي سرمايه گذاري در شهرک صنعتي لارستان، مسائل و مشکلات موجود نيز بررسي شد.
همچنين‌ در اين بازديد استاني، مرکزفناوري‌ و کسب‌‌ و کار لارستان‌ با حضور معاون وزيرصنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرد

 

1
تاریخ: چهارشنبه 9 مهر 1393