Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران گفت: امروز نرخ و نحوه تسویه معوقات ارزی در بانک‌ها توسط شورای پول و اعتبار مشخص می‌شود.
محمد مهدی رئیس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در مورد تعیین تکلیف بدهی تسهیلات ارزی به بانک‌ها و نحوه تسویه آن اظهار داشت: امروز نرخ و نحوه تسویه معوقات ارزی در بانک‌ها در دستور شورای پول و اعتبار قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید نرخ محاسبه بر مبنای ارز مبادله‌ای خواهد بود یا ارز آزاد گفت: قرار است تا فرمول مشخصی برای نحوه تسویه این معوقات محاسبه شود که لزوما بر مبنای نرخ مبادله‌ای یا آزاد ارز نخواهد بود.

به گزارش فارس، طی دو سال اخیر با افزایش ناگهانی قیمت ارز از 1226 تومان به 3000 تومان بانک‌هایی که به صادرکنندگان یا تولیدکنندگان تسهیلات ارزی داده بودند نحوه تسویه را بر مبنای ارز آزاد قرار دادند که پرداخت آن از عهده گیرندگان تسهیلات ارزی خارج بود و بانک‌ها این افراد را در لیست بدهکاران بانکی قرار دادند تا حدی که از امکان گرفتن تسهیلات محروم شدند.

دولت برای پایان دادن به این مناقشه مهلتی را برای گیرندگان تسهیلات تا پایان آبان و بهمن ماه 93 تمدید کرد تا با کارشناسی تکلیف را روشن کند.، چرا که بانک ها هم از آن طرف عنوان می کنند باید به سهامداران خود در ازاء ارائه تسهیلات پاسخگو باشند و در نهایت دولت باید مابالتفاوت نرخ ارز را به بانک‌ها در قالب یارانه بپردازد.
1
تاریخ: شنبه 12 مهر 1393