Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
دبیر اتحادیه سازندگان ماشین آلات نساجی بلژیک برگسترش همکاری با شرکتهای نساجی ایران تاکید کرد.

به گزارش  واحد مرکزی خبر یرون ویتس دیشب در حاشیه همایش نساجی بلژیک در کاشان با اشاره به فعالیت بیش از 40 شرکت در صنعت ماشین سازی نساجی بلژیک گفت: این شرکتها می توانند شرکتهای ایرانی را در دستیابی به اهدافی چون کاهش ضایعات ، صرفه جویی در انرژی و افزایش قدرت رقابتی حمایت کنند.
دبیر اتحادیه سازندگان ماشین آلات نساجی بلژیک افزود: تولیدکنندگان بخش نساجی کاشان هم می توانند در زمینه تکنیک و فن با این شرکت ها همکاری داشته باشند .
آقای دیاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان هم در این همایش گفت: با توجه به اینکه 70 درصد فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان تولید می شود ، حضور شرکتهای بلژیکی می تواند زمینه ساز تحولات جدید در این صنعت باشد.
در این همایش 8 شرکت سازنده ماشین آلات نساجی بلژیک ، دانش جدیدترین محصولات تولیدی این کشور را برای صاحبان نساجی منطقه کاشان با هدف همکاریهای متقابل تشریح کردند.
در این همایش آخرین دستآوردهای تولید پارچه های مورد مصرف در صنایع پوشاک ، منسوجات خانگی و منسوجات صنعتی هم نمایش داده شد .

 

با حضور مدیران واحدهای تولیدی نساجی کاشان و آران و بیدگل، نخستین همایش تکنولوژی ماشین آلات نساجی بلژیک روز گذشته، هشتم مهرماه، در سالن غیاث الدین دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با عنوان پاسخ به نیازهای صنعت برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در این همایش یک روزه که ۸ شرکت سازنده صنایع نساجی بلژیک حضور داشتند، آخرین تکنولوژی و تولیدات روز نساجی دنیا توسط مدیران و نمایندگان شرکت کنندگان به شرکت کنندگان منتقل شد.

«دکتر منصور دیاری»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، در حاشیه این همایش، هدف برگزاری این همایش را آشنایی صاحبان صنایع نساجی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با آخرین تکنولوژی‌های ماشین آلات جدید نساجی روز دنیا که ساخت کشور بلژیک است، عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هشت شرکت نساجی کشور بلژیک دراین همایش شرکت کردند مدیران و صاحبان نساجی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اطلاعات لازم را در خصوص ماشین آلات جدید نساجی دنیا کسب کردند.

صنایع نساجی بلژیک، جدید‌ترین پیشرفت‌های تکنولوریث خود در بخش بافندگی فلت و پرزدار (فرش مخمل بافی) ژاکارد سیستم‌های اتوماسیون فناوری کاردینگ و فناوری‌های آکستروژن و فیلنراسیون را معرفی کردند، ضمن اینکه آخرین دستاوردهای تولید پارچه‌های مورد مصرف در صنایع پوشاک منسوجات خانگی و منسوجات صنعتی نیز در این همایش نمایش داده شد.

در حاشیه این همایش، تعدادی از مدیران واحد‌های تولیدی نساجی شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل جهت خرید ماشین آلان جدید صنایع نساجی کشور بلژیک وارد مذاکره شدند.

با توجه به اینکه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل قطب صنعت نساجی و تولید کننده ۷۰ درصد فرش ماشینی کشور هستند. برگزاری این همایش به منظور آشنایی با آخرین تکنولوژی و دانش روز نساجی دنیا در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان مثمر ثمر و موجب تقویت صنایع نساجی این منطقه است، لذا تقدیر از برگزارکنندگان این همایش یک روزه شایسته است.

 

گسترش همکاری صنعتی اصفهان و بلژیک برای توسعه نساجی
مسئول اقتصادی سفارت بلژیک ، خواستار گسترش همکاری صنعتی این کشور با اصفهان برای افزایش تولیدات نساجی دو کشور شد.
الیزابت فرانکرک هوفن امروز در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در صنایع نساجی اصفهان و بلژیک در اتاق بازرگانی اصفهان ،‌ خواستار گسترش روابط اقتصادی میان اصفهان و کشور بلژیک به ویژه در بخش صنایع نساجی شد . وی گفت : تولیدکنندگان اصلی بلژیکی بزودی تازه‌ترین نوآوری های خود را به مدیران و تکنسین های ایرانی معرفی می کنند .
دبیر اتحادیه سازندگان ماشین آلات نساجی بلژیک نیز در این نشست گفت : صنعت ماشین سازی نساجی بلژیک بیش از 40 شرکت است که با گردش مالی920 میلیون یورو ، حدود 3 هزار و 900نفر را مشغول بکار کرده است .
یرون ویتس با بیان اینکه این شرکت ها در بخش های منسوجات خانگی و فنی شامل فرش ، پرده ، مخمل ، روتختی و پارچه و پوشاک فعالیت می کنند افزود : تولیدکنندگان بخش نساجی اصفهان ، می توانند در زمینه تکنیک و فن با این شرکت ها همکاری داشته باشند .
ذره بینی رئیس کمیسیون تجارت و خدمات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست از همکاری و سرمایه گذاری بلژیک در بخش صنایع نساجی اصفهان استقبال کرد .
مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشور بلژیک یکی از کشورهای فعال در زمینه صنعت نساجی بشمار می رود گفت : سرمایه گذاری مشترک و فروش ماشین آلات و همچنین انتقال فناوری میان طرفین از اهداف برگزاری این نشست است.
ابراهیمی افزود : این هیئت تجاری برای بررسی ظرفیت های صنعت نساجی کشور و ایجاد ارتباط متقابل به 6شهر کشور سفر می کنند.

تاریخ: شنبه 12 مهر 1393