Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
در حال حاضر نیز برخی نهادهای دولتی و نظامی اقدام به واردات نخ و پارچه به جای بدهی نفتی هندوستان به ایران می‌کنند.

به گزارش نساجی نیوز و به نقل از ایلنا محمد مروج حسینی، رئیس هیات مدیره صنایع نساجی با اشاره به رکود در بازار "نساجی" گفت: انتظار می‌رفت که نیمه دوم سال همزمان با شروع فصل مدارس بازار کالاهای نساجی رونق گیرد اما با توجه به اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده است این اتفاق نیفتاد.

وی تورم انتظاری مردم را دلیل دیگر رکود در بازار نساجی عنوان کرد و افزود: به دلیل گران شدن کالا‌ها مردم نگرانند که مشکلات مالیشان رفع نشود لذا ترجیح می‌دهند پس انداز‌هایشان را خرج نکنند.

مروج حسینی عرضه زیاد محصولات به دلیل سرازیر شدن کالاهای وارداتی را مهم‌ترین عوامل وخامت اوضاع بازار نساجی دانست وتصریح کرد: هندی‌ها بابت بدهی‌های نفتی خود مقادیر زیادی نخ و پارچه را روانه ایران کرده اند که این امر لطمات فراوانی به تولید داخلی وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی نهادهای دولتی و نظامی اقدام به واردات نخ و پارچه به جای بدهی نفتی هندوستان به ایران می‌کنند.

رئیس هیات مدیره صنایع نساجی در این خصوص توضیح داد: ۴۵ درصد مطالبه نفتی ایران از هند به روپیه است و دولت و تصمیم گیران بابت بازگشت پول نفت به کشور خوشحالند اما در واقع به تولید داخل ضربه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ هزار تن پارچه به اندازه ۸ ماه مصرف کل کشور و ۲۵ هزار تن نخ وارد شده است.

مروج حسینی گفت: نخ و پارچه وارد شده کیفیت پایینی داشته و علاوه بر متضررساختن تولید داخل بازار را نیز نا‌متعادل کرده است.

وی تصریح کرد: ما در جلسه‌ای با حضور سفیر و رایزن اقتصادی هندوستان در اتاق بازرگانی نکاتی را مطرح کرده و خواستار این شدیم اگر قرار است وارداتی صورت گیرد با مشورت باشد و حداقل کالایی وارد شود که مورد نیاز است و خودسرانه اقدام به واردات محصولات ارزان و بی‌کیفیت نکنیم.

رئیس هیات مدیره صنایع نساجی تصریح کرد: از ۲۲۰ هزار تن پارچه‌ای که از هند وارد کشور شده ۵۰ هزار تن توسط شرکت وابسته به نهاد نظامی و ۸۰ هزار تن بصورت رسمی از مناطق آزاد و ۹۰ هزار تن باقیمانده از طریق قاچاق بوده است.

1
تاریخ: شنبه 12 مهر 1393