Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

ه گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا همیشه حراج فصل لباس های تابستانی از نیمه مرداد ماه شروع می شد اما امسال به دلیل دیر خنک شدن هوا این حراج ها در آغاز فصل پاییز شروع شده است.

اکنون فروشندگان این گونه لباس ها با فرارسیدن فصل پاییز احتمال می دهند بازار فروش بلوزهای بافتنی، ژاکت، شلوارهای ضخیم ، روسری های ضخیم، دستکش و چکمه های ساق بلند داغ شود.

در این میان اما در چند سال اخیر الگوهای خرید مردم نیز با توجه به بضاعت مالی آنان تغییر کرده است و شهروندان بیشتر ترجیح می دهند از حراجی ها خرید کنند اقدامی که صاحبان فروشگاه های بزرگ و کوچک سطح شهر را با نگرانی هایی مواجه کرده است.

اما گرم شدن هوا یک نگرانی دیگر نیز برای فروشندگان این گونه البسه به همراه داشته و آن کاهش خرید لباس های زمستانی از سوی مردم است اتفاقی که کار و کاسبی فروشگاه ها را حسابی بی رونق کرده است.

کاوه نیکزاد یکی از فروشندگان پوشاک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم خیلی کم لباس های گرم خرید می کنند بیشتر به دنبال لباس های خنک و تابستانی هستند و از جاهایی خرید می کنند که لباس ها حراج شده که این باعث اختلال در بازار برندهای معروف لباس شده است.

وی گفت: هر ساله این موقع فروشندگان لباس های گرم می فروختند ولی امسال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

'علی یاراحمدی' یکی دیگر از تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک افزود: کلمه حراج یک محرک بسیار خوب برای خرید است موضوعی که بیشتر فروشندگان هر چند وقت یکبار از آن برای فروش و البته سود بیشتر استفاده می کنند.

وی در ادامه گفت: در پایان هر فصل حراجی داریم ولی امسال به دلیل دیر خنک شدن هوا کمی دیرتر حراج گذاشتیم که مردم نیز اکنون خیلی استقبال می کنند.

وی با اشاره به اظهارات برخی فروشندگان افزود: برخی از ترفندهای خاص برای رد کردن لباس های قدیمی تر و یا حتی بی کیفیت از کلمه حراج استفاده می کنند که به نظر من خوشایند نیست.مردم این روزها عزم خود را برای خرید لباس تابستانی جزم کرده اند و زیاد به دنبال خرید لباس های زمستانی نیستند.

1
تاریخ: دوشنبه 14 مهر 1393