Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به فضای مثبت بین طرف‌های ایرانی و روسیه باید دو طرف از این ظرفیت استفاده کنند، چراکه زمینه صادرات انواع مواد غذایی، میوه، خشکبار، مصالح ساختمانی و قطعات خودرو به این کشور وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس خالقی تبار با بیان این‌که تحولات منطقه باعث شده فرصت خوبی برای صادرات غیر نفتی موجود ایجاد شود، اظهار کرد: اطلاع رسانی و ایجاد زیرساخت سرمایه‌گذاری و برگزاری همایش‌های مرتبط در این زمینه، می تواند بازرگانان را برای ورود به این بازارها آگاه کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش کاربردی تجارت با روسیه که بیست و سوم مهر ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، گفت: بازار روسیه متفاوت از بازارهای دیگر است و حدود 350 میلیون دلار واردات دارد که سهم ایران تا پیش از این کمتر از یک درصد بود.

 مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در این همایش رایزنان بازرگانی دو کشور، سفیران و مسئولان کشتیرانی برای ارائه دیدگاه‌هایشان دور هم جمع می‌شوند، اظهار کرد: باید از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده کنیم و بازرگانان موانع را قبل از صادرات بررسی کنند تا بتوانیم صادراتی پایدار در کشور روسیه داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه توجه به تولید با کیفیت برای ماندگاری در بازار روسیه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: روسیه در حال حاضر 11.5 درصد خشکی جهان را دارد و وسعت تقاضا از ویژگی‌های آن کشور است. همچنین اکثر کالاهای پر مصرف آن کشور وارداتی بوده و این ویژگی خاص بازار روسیه محسوب می‌شود.

 مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شناخت روش‌های مناسب حمل و نقل کالاهای ایرانی به روسیه، بررسی فرصت‌های روز و آتی تجارت با روسیه، معرفی وسعت و حجم مبادلات بازار مشترک ایران و روسیه، پیش نیازهای بنگاه‌های ایرانی جهت تجارت با روسیه، آشنایی با استانداردهای کالایی و خدمات بازار روسیه و معرفی کالاهای ایرانی دارای مزیت جهت تجارت با روسیه از جمله محورهای اصلی این همایش محسوب می‌شود.

خالقی تبار اظهار کرد: آدرس وب سایت همایش www.ru.ibtc.ir و وب سایت مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت www.ibtc.ir بوده و علاقه‌مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به این سایت‌ها مراجعه کنند.

 وی یادآور شد: این همایش با توجه به شرایط کنونی رویدادی است که فرصت‌های منحصربه فردی جهت حضور کالا و خدمات ایرانی در کشور روسیه فراهم کرده و این شرایط ویژه مصرف‌کنندگان، تجار و بازرگانان کشور روسیه را به خرید کالا و خدمات ایرانی سوق داده است.

1
تاریخ: دوشنبه 14 مهر 1393