Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

پرداخت جوايز صادراتي از امسال آغاز مي شود و براي اين امر اعتبار 100 ميلياردتوماني در نظر گرفته شده است.
محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار موج در خصوص پرداخت جوايز صادراتي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت از حساب يارانه ها 100 ميلياردتومان به پرداخت جوايز صادراتي تخصيص داده شد.
وي افزود: ما براي پرداخت جوايز صادراتي يک دستورالعمل تهيه کرده ايم که جوايز صادراتي بر اساس اين دستورالعمل پرداخت خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب که اعتبار مذکور براي پرداخت جوايز صادراتي بسيار ناچيز است، اذعان داشت:
معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري اعلام کرده که نمي تواند بيش از اين رقمي را براي پرداخت جوايز صادراتي تخصيص دهد. زيرا قدرت مالي اين کار را ندارد و ما نيز خوشحاليم که پرداخت جوايز صادراتي از سر گرفته مي شود.
نعمت زاده از اولويت بندي پرداخت جوايز صادراتي خبر داد و گفت: از امسال جوايز صادراتي بر اساس اولويت بندي پرداخت مي شود.
وزير صنعت و تجارت تصريح کرد: اولويت ما براي پرداخت جوايز صادراتي سال جاري با گروه هايي است که ارزش افزوده بالايي داشته اند و پس از آن اين اولويت شامل صادرات خدمات فني و مهندسي مي شود.
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار خبرگزاري موج مبني بر اينکه جوايز صادراتي معوق تکليفشان چه مي شود، گفت: ما جوايز صادراتي معوق نداريم و آنچه که معوق شده است مربوط به دولت قبل است بنابراين بايد جوايز صادراتي معوق را از دولت قبل مطالبه کرد.
نعمت زاده در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار موج مبني بر اينکه فردي از نمايندگان مجلس مصوبه دولت براي ممنوعيت واردات خودروي بالاي 2 هزار و 500 سي سي را مغاير قانوني مي داند آيا شما اين موضوع را مي پذيريد يا خير، اظهار داشت: دولت هيچ محدوديت و ممنوعيتي ايجاد نکرده است.
وي عنوان کرد: نظر و ديدگاه مقام معظم رهبري نيز مبني بر اين است که در کشور نيازي به واردات خودروهاي لوکس و گران قيمت نيست که آنها را وارد کنيم و مردم چنين خودروهايي را مصرف کنند.
نعمت زاده خاطر نشان ساخت: دولت صرفاً با مصوبه اي که داده مانع ورود خودروهاي لوکس مطروحه به بازار شده است.
اين عضو کابينه دولت يازدهم در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار موج مبني بر نحوه اولويت بندي و تخصيص يارانه بخش توليد از اعتبار 5 هزار و 200 ميلياردتوماني گفت: سهم بخش صنعت و معدن از يارانه 5 هزار و 200 ميلياردتوماني فقط 1200 ميليارد تومان است و ما پيگير اين موضوع هستيم که اين رقم از طريق سازمان برنامه و بودجه يا معاونت برنامه ريزي در اختيار ما قرار گيرد و قطعاً پس از تخصيص، پيگير دريافت يارانه بخش صنعت و معدن از خزانه خواهيم بود.
وي ادامه داد: وزارت صنعت و تجارت از ماهها قبل به دنبال يارانه بخش توليد است ولي تا هفته گذشته اين يارانه به ما پرداخت نشده است اما از آنجائي که يارانه بخش توليد از سوي دولت مصوبه شده مي توان گفت که اين رقم در شرف پرداخت توليدکنندگان قرار خواهد گرفت.

 

تاریخ: سه شنبه 15 مهر 1393