Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل بانک دی با اشاره به شرایط تحریم‌ها گفت: با توجه به محدودیت منابع بانک توسعه صادرات، باید بانک‌های خصوصی برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان وارد عمل شوند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز همایش نقش بانکداری نوین در تأمین مالی صادرکنندگان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی در سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

در این همایش به نقش بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی برای تأمین تسهیلات و نقدینگی صادرکنندگان که این روزها دغدغه اصلی‌شان تأمین نقدینگی است، به این نکته اشاره شد که بانک‌های خصوصی پس از بانک توسعه صادرات با توجه به محدودیت منابع بانکی می‌توانند، برای توسعه صادرات غیرنفتی به میدان بیایند.

شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی در این همایش با اشاره به اینکه از سال 92 پس از بانک توسعه صادرات ارائه تسهیلات به صادرکنندگان را آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا کشورهایی قدرت تأثیرگذاری بیشتری دارند که صادرات بیشتری داشته باشند. در عین حال صادرات سبب افزایش تولید و رونق در بازار داخل شده، بدون آنکه اثر تورمی داشته باشد.

وی به این نکته اشاره کرد که علی‌رغم آنکه طی سال‌های گذشته توسعه صادرات غیرنفتی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت‌مردان بوده، اما نتوانسته‌ایم در این زمینه درست ایفای نقش کنیم و نباید منتظر ماند تا مسئولان نظام همه کارها را انجام دهند، بلکه همان طور که طی سال‌های اخیر دانشمندان ما با کمترین امکانات توانسته‌اند جایگاه علمی کشور را ارتقاء دهند، ما نیز در بخش خصوصی باید در حوزه اقتصاد دست به کار شویم.

شفیع‌زاده با انتقاد از اینکه متاسفانه در حوزه اقتصاد گام بلندی که می‌توان آن را در دنیا مطرح کرد و مثال‌زدنی باشد، برنداشتیم، افزود: بانک‌ها بنگاه‌های بسیار تأثیرگذاری هستند که می‌توانند چرخه تولید را به گردش در بیاورند و در راستای توسعه صادرات غیر نفتی حرکت کنند.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به محدودیت منابع مالی بانک‌ها گفت: همه می‌دانیم که بانک توسعه صادرات به عنوان متولی ارائه تسهیلات به صادرکنندگان منابع محدودی دارد که بانک‌های خصوصی می‌توانند در کنار آن وارد شوند. همان طور که ما به طور خاص طی یک دو سال اخیر برای تأمین مالی صادرات وارد شده‌ایم.

به گزارش فارس، امروز بسته اعتباری ویژه برای حمایت از صادرات توسط بانک دی و با حضور افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت رونمایی شد. در این بسته صادرکنندگان می‌توانند خدمات ویژه‌ای از قبیل اخذ تسهیلات ارزی، پذیرش ال‌سی، اوراق معاوضه کالا و امثال آن را دریافت کنند.

تاریخ: چهارشنبه 16 مهر 1393