Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش ایرنا، «حسنعلی اسماعیلیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هر ماه حدود دو میلیون و 500 هزار مترمربع فرش ماشینی در این شهرک تولید که بخشی از آن به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، آذربایجان و اروپا صادر می شود.

وی همچنین افزود: حدود 10 هزار کارگر بصورت مستقیم و 10هزار نفر بصورت غیرمستقیم در کارخانجات تولید فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.

وی کمبود نقدینگی، مشکل سند زمین، نبود مجموعه تفریحی و ورزشی ویژه کارگران و افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه را از جمله مشکلات صاحبان صنایع در این شهرستان ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه محصول فرش ماشینی در آران و بیدگل دارای مزیت رقابتی است و محصول برتر این شهرستان شناخته می شود بایستی مشکلات صاحبان صنایع رفع شود.

اسماعیلیان از نوسازی خطوط تولید فرش ماشینی این شهرستان خبر داد و گفت: به طور میانگین ماهانه سه خط تولید جدید از نوع 700 شانه هشت رنگ و 10 رنگ، هزار شانه هشت رنگ و 10 رنگ و 1200 شانه هشت رنگ در این منطقه راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد محصولات فرش ماشینی کشور در منطقه آران و بیدگل و کاشان تولید می شود، اظهار داشت: با توجه به این آمار، تاسیس یک نمایشگاه دائمی و بین المللی فرش در منطقه ضروری است.

تاریخ: چهارشنبه 16 مهر 1393