Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه دولت از طریق گفتگو و مشورت به دنبال توسعه قابلیت های بخش تعاون است گفت: ستاد توسعه و حمایت از تعاونی ها در استانداری ها تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحمید کلانتری با تاکید بر اینکه اقدامات کارشناسی دولت، زمینه برای رشد اقتصادی کشور را فراهم کرده است گفت: دولت با برنامه ریزی علمی و کارشناسی، زمینه و بستر مناسب برای بهبود، بازسازی و رشد اقتصادی کشور را فراهم کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: یکی از مهم ترین اقدامات دولت تدبیر و امید فراهم کردن بستر مناسب برای مثبت شدن رشد اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه مدیران خبره برای پیشبرد امور و رفع مشکل اقتصادی گام برمی دارند بیان داشت: برهمین اساس، اداره امور کشور در اختیار افراد متعهد، متخصص، کارآمد، حافظ منافع ملی و ارزش های انقلاب اسلامی قرار دارد.

کلانتری توسعه و گسترش فعالیت های مرتبط با بخش تعاون را بهترین راهبرد برای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: شرکت های تعاونی می توانند با سرمایه های خُرد، خود را از بحران مالی نجات داده و هم افزایی بیشتری با بخش های مختلف اقتصادی داشته باشند.

این مقام مسئول در وزارت کار گفتگو و مشورت برای بهبود و توسعه قابلیت های بخش تعاون را مهم ترین وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه عنوان کرد و ادامه داد: دولت در صدد است گام به گام مشکل بخش تولید را رفع کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه همچنین بر حفظ سرمایه و استفاده درست از اندوخته های خُرد مردم از سوی هیئت مدیره شرکت های تعاونی تاکید کرد و افزود: نباید سرمایه را مورد بذل و بخشش قرار دارد، برای پیشگیری از این امر باید مدیریت در اختیار افراد با تجربه و متخصص باشد.

کلانتری با اشاره به 7 برنامه راهبردی وزارت تعاون و رفاه افزود: این برنامه ها شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی، تحکیم تعامل شبکه ای، توسعه همکاری بین بخشی، تامین منابع و مشوق ها، توسعه بازار و معرفی برند و تعمیم نظارت در تعاون است.

وی بخش تعاون را از راهکارهای محوری برای توسعه فعالیت های اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به همبستگی اجتماعی، تعاونی ها بهتر می توانند به عدالت و رفاه نزدیک شوند.

این مقام مسئول در وزارت کار خواهان تشکیل ستاد توسعه و حمایت از تعاونی ها در استانداری ها برای رفع برخی مشکلات بخش تعاون مانند کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، وام، مالیات، اجرای قوانین و بیمه شد.

معاون وزیر کار از ضعف فرهنگ بازاریابی در شرکت های تعاونی انتقاد کرد و بیان داشت: روحیه تبلیغ برای معرفی شرکت و محصول در کشور ضعیف است و افراد حاضر به سرمایه گذاری برای تبلیغ نیستند؛ در حالی که کار بزرگ نیاز به فکر و اندیشه بزرگ دارد.

1
تاریخ: شنبه 19 مهر 1393