Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
   معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه استاندارد کردن در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش بسزایی دارد، گفت: سرمایه گذاری در راه بهبود کیفیت کالاهای تولیدی برای پاسخ گویی به نیازهای مصرف کنندگان داخلی و راهیابی کالاها به بازارهای جهانی و کاهش واردات، مهم ترین اصل در توسعه اقتصادی است.

 

اسحاق جهانگیری امروز (یکشنبه) در آیین روز جهانی استاندارد افزود: استانداردها هم اکنون جزیی جدایی ناپذیر از زندگی و جوامع بشری است به طوری که روش های علمی را جایگزین شیوه های سنتی کرده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا وی ادامه داد: امروزه کیفیت، خواست و میل زود گذر تبلیغاتی نیست زیرا موضوع مرگ و زندگی مطرح است و بی توجهی به آن سبب از دست رفتن مشتریان و کاهش درآمد می شود.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: کشورهای جهان با برگزاری مراسم ویژه ، روز جهانی استاندارد را گرامی می دارند تا ضمن ترویج فرهنگ استاندارد، ضرورت آن را در زندگی روزمره آحاد جامعه یادآور شوند و اثر بخشی استانداردها را در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی بازگو کنند.

جهانگیری تصریح کرد: استاندارد عبارت است از نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجربه های بشری که به صورت قواعد، مقررات و نظام هایی به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات ، توسعه صنعت، صرفه جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار می رود.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: نظریه ای که می گوید استانداردها به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان توجه دارد، درست است اما استواری نظام صنعت و فناوری نیز از اهداف استاندارد به شمار می آید.

جهانگیری با بیان این که استاندارد، شالوده استواری را برای پیشبرد و توسعه صنعت و اقتصاد فراهم می سازد، ادامه داد: استاندارد فقط به نتیجه محصول نهایی بسنده نمی کند بلکه خط تولید را از ابتدا تا انتها زیر نظر می گیرد؛ این مدیریت برنامه ریز و هدفمند، پویایی را به بخش های سازمانی هدیه می دهد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، توسعه صادرات غیر نفتی از اولویت های کشور است زیرا هم در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته و هم نقش مهمی در خروج کشور از شرایط رکود دارد.

جهانگیری اضافه کرد: هر کشور در حال توسعه که افزایش و بهبود ظرافت صنعتی را در راس برنامه های خود قرار داده باشد، درمی یابد که استاندارد کردن شاخص های تولید و خدمات و همچنین سنجش و کنترل کیفیت محصولات از جمله نکات اصلی در برنامه های توسعه صادرات است.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بشر در طول عمر خویش با رعایت قوانین و مقررات، نوعی استاندارد را به وجود آورده و در راه رفاه و آسایش خودش به کار گرفته است، گفت: هرچه استانداردسازی توسعه یابد و تعهد به رعایت استانداردها بیشتر شود از پیشرفت و تعالی جامعه خبر می دهد.         
تاریخ: یکشنبه 20 مهر 1393