Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق آمار پنج ماهه بانک مرکزی 30 درصد از تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است و انتظار داریم که این رقم به 42 درصد برسد و مشکل رکود را تا اندازه‌ای حل کنیم.

 

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مبنی بر اینکه امسال چند درصد از تسهیلات بانکی در اختیار بخش صنعت قرار گرفته است؟ اظهار کرد:‌ با توجه به این که در کشور با رکود و تعطیلی کارخانه‌ها و تولید کم روبرو هستیم برای برون رفت باید حرکت بیشتری انجام دهیم تا آن را به 60 درصد برسانیم.

 

نعمت‌زاده با یادآوری اینکه بخش صنعت حداقل 35 درصد اشتغال کشور را در بر می‌گیرد و بیش از 38 درصد تولید ناخالص ملی تحت پوشش برنامه‌ریزی این وزارتخانه است، گفت: از این جهت باری سنگین بر دوشمان است و برای آن نیاز به همکاری وزارتخانه‌های دیگر از جمله تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی داریم.

 

وی با تاکید بر این‌که آموزش یک سرمایه‌گذاری است، نه هزینه افزود: ما با آموزش هدفمند، دارایی‌هایمان را اضافه می کنیم و خوشحالم بخشی از این مسئولیت بر دوش من است.

 

نعمت‌زاده گفت:‌ باتوجه به این که باید زمینه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شود و اگر کسی مهارتی بلد باشد بیکار نمی‌ماند، به همین دلیل جایگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای که مکمل آموزش های دبیرستان است حائز اهمیت است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: میخواهیم همکاری متقابل میان دانشگاه و مراکز صنعتی ایجاد کنیم. مثلا دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند مشاور صنعت فولاد مبارکه باشد و بدین ترتیب روابط طبیعی غیر بروکراتیک ایجاد می‌شود.

تاریخ: سه شنبه 22 مهر 1393