Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

طراحان مختلف در جریان هفته‌های مد لندن، میلان و پاریس از پارچه راه راه و جین برای لباس مردانه استفاده کردند.

با حرکت کاروان مد به میلان و پاریس برای نمایش لباس‌های مردانه، به نظر می‌رسد موج توجه به دو روندی که در مجموعه‌های لندن مشاهده شده در حال گسترش است.

معمولا پارچه‌هایی با راه‌راه‌های باریک و پارچه جین با تعاریف ثابتی شناخته می‌شوند، اما در شو اخیر، هر دو پارچه مجددا تفسیر شده است: تشریفاتی بودن راه‌راه‌های باریک دوباره به عنوان سبک پیشرو مطرح شده، و جین در اشکال سازمان یافته‌تری نمایان شده است.

اگر جین لباس اصلی شماست، ممکن است تعجب کنید این همه سر و صدا در مورد چیست، اما در مد برتر، به مدت چند فصل، جین از نمایش لباس‌های مردانه حذف شده و مجموعه‌ها روی لباس‌های رسمی متمرکز شده بودند. زمانی هم که جین به صحنه بازگشت به صورت لباس‌هایی ساییده شده و پاره نمایان شد، اما برای بهار - تابستان 2015 بسیاری از طراحان یک داستان جدید برای جین ساخته‌اند.

در لندن E Tautz یک مجموعه با الهام از لباس‌های ساحلی بریتانیا نمایش داد که با استفاده از یک نوع جین اعلا برای شکل دادن یک لباس روبات مانند، راهی فراتر از شلوار و ژاکت جین معمول را نشان داد. "کریگ گرین" در نمایش انفرادی خود لباس‌هایی را نشان داد که جین با تسمه و بست به لایه‌های چندگانه پارچه متصل شده و فضایی مانند حفاظ توخالی در زیر زره سامورایی را به وجود آورده بود.

در میلان، پرادا بخشی از مجموعه خود را به جین اختصاص داد. تکه‌های جین که به هم بخیه خوردند خطوط بسیار سنجیده ایجاد کرده، مانند آن کاری که به عنوان امضای پرادا در محصولات چرمی دیده می‌شود. در حالی که عده‌ای این کار را بیانیه پرادا در مورد اینکه زنان و مردان لباس‌های بدون مارک بپوشند می‌دانند، این مجموعه می‌تواند به سادگی با لباس‌های دهه 70 با تاکید بر شکل و فرم مقایسه شود.

برای تابستان سال 2015، راه راه افقی که اغلب به عنوان لباس قایقرانی دیده می‌ شود دوباره مطرح شده است. در تروساردی میلان پارچه‌های راه‌راه در لباس‌هایی مانند لباس گانگستری به نمایش درآمد، در حالی که گوچی کاپشن‌های راه‌ راه، شلوار و پیراهن راه راه باریک، و لباس‌هایی با خطوط عمودی ضخیم ارائه داد. اگرچه جین و پارچه راه‌ راه‌ باریک ممکن است قابل پیش‌بینی‌ترین پارچه‌های لباس مردانه باشند، اما در دست نسل کنونی طراحان، نتیجه هیچ کاری از قبل روشن نیست.

1
تاریخ: سه شنبه 22 مهر 1393