Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رضی میری در موزه مردم‌شناسی مونیخ موضوع طرح در فرش دستباف ایرانی را بررسی کرد.

مرتضی میری فرزند رضی میری، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: روز گذشته 12 اکتبر رضی میری در مونیخ آلمان به ایراد سخنرانی با موضوع فرش ایرانی پرداخت. این سخنرانی در راستای برنامه‌ای است که موزه مردم‌شناسی مونیخ برگزار می‌کند و موضوع اصلی آن توسعه نگرش هنری به فرش ایران است.

او افزود: فرش در صورت داشتن ویژگی‌های لازم از لحاظ طراحی، بافت و متریال، یک اثر هنری محسوب می‌شود و این موضوع در جلسه سخنرانی موزه مردم‌شناسی مورد بررسی قرار گرفت. هدف از این کار نجات فرش ایران از حالت بازاری و معرفی آن به عنوان یک اثر هنری است.

میری ادامه داد: پس از درخواست موزه مردم‌شناسی مونیخ، رضی میری در سخنرانی با موضوع طرح در فرش دستباف ایرانی، به نمایش نمونه‌ها و اسلایدهایی از فرش ایرانی پرداخت و در بخش دیگری از برنامه تعدادی از اساتید آلمانی سخنرانی کردند. همچنین برنامه‌ریزی شده است که سال آینده برنامه‌ای به صورت مفصل برای فرش ایرانی برگزار شود.

رضی میری چندی پیش نمایشگاه و همایش "بهشت ایرانی بر صحنه تار و پود" که اختصاص به فرش ایرانی به عنوان یکی از مظاهر ویژه زیبایی‌شناسی هنر ایرانی داشت را در خانه هنرمندان ایران برگزار کرد. در این رویداد علاوه بر اختصاص یک بخش به فرش‌های قدیمی ایران، آثار نقاشی متاثر از فرش‌بافی و در بخشی دیگر عکس‌هایی در این زمینه به نمایش درآمدند. بخش قابل توجه دیگری که ویژگی منحصر به فردی به این رویداد بخشید همایشی ۳ روزه بود که سرفصل‌هایی در بازخوانی فرش ایرانی به عنوان یکی از نمادهای ویژه هویت ملی‌ ایران را مورد تاکید قرار داد.

تاریخ: سه شنبه 22 مهر 1393